
To, že sa dievčaťu pobláznia hormóniky, je, povedzme, ľudsky pochopiteľná vec. Že pri tom zabudne na svojho ešte nevychladnutého mladomanžela je vec druhá, ale povedzme, že ešte tiež, ako tak pochopiteľná. To, že chce z tejto avantúrky vyjsť čistá ako Madre Teresa je takisto pochopiteľné, aj keď dosť priehľadné. Prečo však televízia Markíza prináša tento smutnosmiešny príbeh divákovi na zlatom podnose komplet aj s kyticou ruží na záver? Je to akoby vravela: Je to v pohode, takto my bohatí žijeme, poteš sa, divák, sa nami a prestaň moralizovať, buď cool ako my.
Keď nastupoval Václav Mika do funkcie riaditeľa Markízy, zvykol v rozhovoroch ubezpečovať, že Markíza nebude vysielať veci, ktoré hraničia s dobrým vkusom. Dnes je hádam už každému jasné, že latku vkusu možno posunúť trochu dole, keď ide o biznis. Program so zlatovlasou záletnicou sa totiž vysielal v čase, keď na konkurenčnej Jojke fičali - tentokrát nechtiac - Mojsejovci. Po tom, čo ich Markíza vyhodila zo Záhorskej Bystrice aj naďalej mútili čísla sledovanosti a s tým bussinesman Mika jednoducho musel niečo urobiť.
V tejto súvislosti si spomínam na rozhovor, v ktorom súčasný riaditeľ Markízy označil známe osobnosti za brandy, teda značky. No a brandy zvyšujú share, teda podiel na reklamnom trhu. Je zábavné počúvať tento marketingový žargón. Len ten vkus nie a nie prísť.
Väčšinový divák sa ešte má na čo tešiť. Naňho sú totiž sústredené oči zadávateľov reklamy a televízie ho potrebujú mať večer usadeného v kresle. A ak náhodou televízny program triafa tesne vedľa, prečo cez bulvárny denník nepripomenúť, že Nikodým sa rozvádza? Tri-štyri titulky urobia svoje.
Tvrdý konkurenčný boj o diváka sa ešte len rozbieha. A televízie pôjdu po osvedčených „brandoch". Vie o tom svoje aj mediálny zombie Jožo Pročko, ktorý si po trápnom análnom prieniku do zadnice svojho vtipnejšieho kolegu Jana Krausa a misionárskom znásilnení menej vtipných, ale rovnako trápnych Mojsejovcov tentoraz má do relácie pozvať ohrdnutého manžela opálenej výletníčky.
My, väčšinoví diváci, sa už teraz chvejeme zvedavosťou, čo nového sa dozvieme.