Prime-time je aj na webe
Z údajov Ataxo Social Insider, ktoré vo svojej prezentácii využil Josef Šlerka, môžeme ľahko vyčítať, kedy to na slovenskom Facebooku žije. Ráno aktivita užívateľov postupne rastie, poobede sa drží na vyrovnanej úrovni a od 18. hodiny začína na Facebooku prime-time. Ľudia sú online a počet príspevkov presahuje 3 milióny za hodinu.

Počet príspevkov užívateľov podľa hodín
Túto skutočnosť nedostatočne využívajú administrátori facebookových stránok. Aktívni sú ráno po príchode do práce a v čase od 15-16. Potom odchádzajú z práce a slovenské stránky na Facebooku pomaly zaspávajú, hoci by sa skôr mali uchádzať o pozornosť ľudí, ktorí trávia večery na nete.

Počet príspevkov FB stránok podľa hodín
Práca v nedeľu? KDH sa nepoteší
Pri pohľade na nižšie uvedený graf vidíme aktivitu Slovákov na Facebooku počas týždňa. Po silnejšom pondelku počet zverejnených príspevkov postupne klesá, ale až do štvrtku nie sú rozdiely nijak priepastné. V piatok však dochádza k výraznému prepadu a v sobotu slovenský Facebook takmer spí. Naopak, nedeľa je najsilnejším dňom v týždni.

Počet príspevkov užívateľov podľa dní
Naproti tomu, administrátori Facebook stránok fungujú inak. Ako ukazuje Josef Šlerka, v pracovných dňoch je ich aktivita pomerne vyrovnaná, avšak na víkend dochádza k výraznému útlmu. Práve v prípade nedele to je škoda, lebo počet príspevkov s vysokým počtom lajkov (50+) je značný. Skutočnosť, že nedeľa je najaktívnejším dňom na slovenskom Facebooku, by nemala byť marketérmi prehliadaná. Mali by teda pracovať aj v nedeľu. Ak si teda nechcú uplatniť výhradu vo svedomí.

Počet príspevkov FB stránok podľa dní
Zaujímavé sú aj údaje o tom, aké príspevky získavajú najviac lajkov: na prvom mieste sú statusy (v priemere 64 lajkov), nasledované fotkami (30) a videami (25). Najslabšie funguje postovanie odkazov na stránky (18). V počte získaných komentárov je rebríček rovnaký, sila statusov je ale ešte vyššia. Aj preto Šlerka odporúča marketérom využívať statusy – najlepšie ak nie sú dlhšie ako 100 znakov.
Viac o slovenskom používateľovi Facebooku a jeho správaní sa dozviete v tejto prezentácii:
Prednáška Josefa Šlerku bola súčasťou prvej slovenskej konferencie o Facebooku InternetRulezz 2011 – All about Facebook, ktorá sa uskutočnila 28. septembra 2011 na pôde bratislavskej Ekonomickej univerzity.
Keďže záver tohto článku je zhrnutý už v jeho titulku, nebudeme to naťahovať. Dodám len, že bol napísaný v nedeľu večer. A nie je to náhoda ;)
Čitajte tiež: Martinus.sk zvláda komunikáciu na Facebooku najlepšie