Spoločnosť ICM Registry, ktorá spravuje domény s koncovkou .xxx, vlani oznámila, že chce zaviesť mikroplatby za pornofilmy (99 centov za jedno video). “Chceme urobiť pre dospelých to, čo urobila firma Apple so svojim iTunes pre hudobný priemysel,” tvrdili. Vraj produkujú len kvalitné filmy - a za kvalitu sa predsa má platiť.
Jordan Weissmann z amerického časopisu The Atlantic chápe, že dnes už každý svoj biznis prirovnáva k Applu, táto analógia sa mu ale zdala nevhodná. “Pornografia je komodita. Hudba nie,” vysvetlil.
Ľudia majú obľúbené kapely a očakávajú určitú kvalitu hudobnej produkcie. Pri filmoch pre dospelých je to inak: diváci už nie sú tak citliví na kvalitu a drvivá väčšina z nich nemá svoju obľúbenú pornohviezdu. Presvedčiť ich, aby si zaplatili, už teda nebude také ľahké ako pri hudbe.
Weissmann je navyše presvedčený, že rovnaký problém má aj žurnalistika: “V oboch prípadoch je konkurencia tak veľká, že zákazník pôjde radšej inde, než by mal platiť.”
Analógia medzi novinárčinou a pornografiou možno nie je úplne výstižná, ale páči sa mi na nej, že provokuje k zaujímavým diskusiám, napríklad: čo majú novinári urobiť, aby sa odlíšili od svojich konkurentov a blogerov? Za aké články sú čitatelia ochotní platiť? Sú bežní ľudia vôbec schopní rozlíšiť kvalitnú žurnalistiku od nekvalitnej?
No mňa aj tak najviac zaujíma odpoveď na otázku: Sú amatérski novinári lepší ako amatérski pornoherci?
Chcete vedieť viac? Sledujte Nové trendy v médiách na Facebooku.