Kým však prejdeme ku krátkej fáze, v ktorej sa sústredíme na argumenty aj „argumenty“ výkonnej riaditeľky, aby sme neskôr ponúkli čitateľom neveľmi často publikované argumenty o pitnej vode z vodovodu, rovnako aj odkazy na objektívne informácie, azda by bolo vhodné pripomenúť čitateľom, aké boli skutočné ciele spomínanej kampane. Lebo napriek kvantite textov venovanej kampani Asociácie vodárenských spoločností Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu, zostala skutočná podstata tejto kampane čitateľom veľmi starostlivo utajená. Ambíciou propagačnej kampane bolo informovať obyvateľov prostredníctvom médií o kvalitatívnych atribútoch pitnej vody z vodovodu na Slovensku a zmeniť tak pohľad obyvateľov Slovenska na pitný režim – čo zrejme celkom pochopiteľne vyvolalo isté znepokojenie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd, odkázaných na to, aby režim obyvateľov Slovenska do čo najvyššej miery saturovali práve nealkoholické nápoje a minerálne vody. Základnými cieľmi kampane bolo vrátiť vodu ako produkt na piedestál najdôležitejšieho tovaru, presvedčiť, že voda z vodovodu je kvalitná, že je lacným produktom aj napriek jej vysokej kvalite a náročnému procesu výroby, a že aj z toho dôvodu nemôže byť zadarmo. Kampaň Pijem zdravú vodu, nápoj z vodovodu, vychádza takisto z objektívnych a len ťažko spochybniteľných informácií, že Slovensko disponuje mimoriadne kvalitnou vodou z vodovodu, ktorá podlieha prísnym zákonným normám SR a EÚ a je pravidelne monitorovaná príslušnými regionálnymi úradmi verejného zdravotníctva. Mnohí odborníci ju odporúčajú ako nápoj na každodennú neobmedzenú konzumáciu, keď doma či v zamestnaní stačí len otočiť kohútikom. Jej zloženie pozitívne vplýva na zdravie obyvateľov – a nezaťažuje životné prostredie plastovými obalmi ako balené vody. Ambíciou spomínanej kampane bolo jednoduchou formou celoplošnej propagácie informovať občanov o kvalite slovenskej pitnej vody z vodovodu a vrátiť je pozíciu, aká jej právom patrí. A v neposlednom rade presvedčiť občanov, že aj voda z vodovodu je nápoj a produkt ako iné nápoje – s nezanedbateľnými prednosťami a mimoriadne nízkou cenou. V najbližších textoch sa budeme venovať ohlasmi a výsledkami spomínanej kampane a určite neobídeme ani tzv. argumenty balených vôd. Jana Štulajterová, hovorkyňa Asociácie vodárenských spoločností
Pitná voda verzus vody balené
V blogerskom priestore tohto denníka už niekoľko mesiacov prezentuje svoje názory na pitnú vodu z vodovodu (a na vlaňajšiu kampaň s touto vodou) výkonná riaditeľka Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd Lucia Tomišová – prvý článok Voda je nad zlato – zdravá voda nadovšetko, bol zverejnený 23. februára 2010, zatiaľ posledný, deviaty, s názvom Je chlór vo vode z vodovodu úplne neškodný?, v piatok 30. apríla. Čiže za dva mesiace prinajmenej deväť dôvodov na to, aby čitatelia týchto blogov dostali možnosť oboznámiť sa aj s pohľadom z druhej strany – napríklad Bratislavskej vodárenskej spoločnosti.