
Dostali sme chameleóna. Je povahy milej, priateľskej, v kolektíve obľúbený a výborne skladný. Má totiž 5 centimetrov. Ubytovanie sme zvládli vyrobením dvojizbáku z korytnačkinho terária - ale musí aj niečo žrať...Zo začiatku to nevyzeralo ako problém. Sme stáli zákazníci viacerých zvieratkovských obchodov po celej Bratislave, kúpime mu svrčky...No svrčky ako svrčky - ale čo tá veľkosť???
Preliezli sme celú Bratislavu, ale všetky svrčky, hoci veľmi poctivo vyberané, boli skoro tak veľké ako náš chamino, takže to začalo vyzerať na zdochnutie od hladu. Octomilky mu nechutili, dokonca ani draho kúpené vši...
Po zúrivom telefonovaní do Trnavy, odkiaľ náš Leonko pochádza, som dostala adresu Petcentra v Maxe. Zatelefonovala som tam, či majú príslušnú veľkosť hmyzu, dostala velmi milé ubezpečenie, že ano a odložia mi ho a bezodkladne vyrazila. Je vlastne jedno, či pre tie "heimchen" svrčky číslo 2 podľa čiarového kódu pochádzajúce z Nemecka, vyrazím 50 km do Trnavy alebo 80 do Huma centra pri Viedni :(
Priznám sa, zablúdila som v Trnave ako sedlák na Manhattane, takže som do príjemného obchodíku dorazila mierne duševne rozložená. Môj vtedajší stav je dôležitý, lebo za normálnych okolností s predavačmi nekonverzujem. Prídem, zoberiem, zaplatím, odkráčam. Ale tentokrát som si zafňukala, že som pol hodinu blúdila. Slečna sa ma s účasťou opýtala, odkiaľ som a prekvapene zdvihla obočie, keď som povedala, že z Bratislavy.
Bez problémov mi sľúbila zabezpečovať krabicu cvrčkov, podotýkam pár eurová položka, každých 14 dní a poľutovala ma, že po ne musím chodiť sto kilometrov hore dolu. Zobrala si moje telefónne číslo, že ma vždy upozorní, keď zásielka dorazí. Bola som mimoriadne milo prekvapená, ako sa dá jednať so zákazníkom aj keď si neobjednáva nábytok do troch izieb po 10 000 a otočila to "na západ".
Asi v pol ceste domov mi zazvonil telefón. "Pani Šubová, nemusíte si po tie svrčky chodiť do Trnavy. Zavolala som kamarátke, ktorá robí v jednom z našich obchodov v Bratislave a budú vám chodiť tam."
V šoku som skoro nabúrala. Nielen maximálna profesionalita predaja, ale aj maximálna ochota. Tak to sa teda u nás často nevidí. "Ako sa vám odvďačím?" v šoku zo mňa vypadla takáto stupidita...Odpoveďou mi bolo len zasmiatie, adekvátne hlúposti mojej reakcie.
Takže aspoň takto vyzdvihujem z radu neochotných, nekompetentných, protivných a neprofesionálnych predavačov, na ktorých narážam na každom kroku, personál Pentcentra v obchodnom centre Max v Trnave.
Sloganom Petcentier je, že "rozumejú reči zvierat"... ale očividne aj ľudskej.
Áno, veci môžu k úplnej spokojnosti zákazníka fungovať aj na Slovensku.