Ako účinne uľaviť bolestiam chrbta v tehotenstve

V tehotenstve sa lieky na bolesť neodporúčajú. Ako väčšinu tehotných žien, aj mňa na konci začali sužovať veľké bolesti v krížovej oblasti, kvôli ktorým som sa nevedela sústrediť na činnosť, ktorú som práve robila. Keďže som sa však od detstva venovala pohybu, neskôr 11 rokov brušným tancom na profesionálnej úrovni (ktoré sú na úľavu od bolesti chrbta ako stvorené) netrvalo dlho a na základe literatúry a svojich vlastných skúseností som čoskoro prišla na to, ako bolestiam účinne uľaviť.

Písmo: A- | A+

Základom je pohyb, uvoľnenie krížovej oblasti a jej následné posilnenie. Som zástancom teórie, že väčšinu bolestí chrbta si človek spôsobí sám, nesprávnym držaním tela, strnulosťou v jednej polohe, napríklad pri práci s počítačom a svojou pohybovou aktivitou. A ak toto pochopí, vie si veľmi účinne svojpomocne uľaviť (samozrejme, pokiaľ jeho problémy nie sú vážnejšieho charakteru). Vo vysokom štádiu tehotenstva je však situácia značne skomplikovaná, pretože bábätko je veľké a väčšinu základných pohybov znemožňuje. V mojom prípade sa na bežne odporúčané tehotenské cviky pridružovali nevoľnosti, napríklad pri bežnom mačacom chrbte som mala veľmi stlačený žalúdok. Existuje však spôsob, ako si nenásilne, ľahko a účinne pomôcť, aj v prípade, ak má človek problémy so žalúdkom a pálením záhy. Aby ma chrbát nebolel, oplatilo sa mi dodržiavať tri základné pravidlá:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Často meniť polohu, zo stoja do ľahu, zľahu do stoja, prípadne si sadnúť

  • Precvičovať chrbát

  • Ak to nie je možné, niečím podložiť a uvoľniť driekovú oblasť, sadnúť si maximálne pohodlne

Nasledujúce cviky nedráždia žalúdok, nenapína z nich na vracanie, kto s tým má problém a účinne pomáhajú pri bolestiach chrbtice.

1. Sadnúť si chrbtom ku stene, približne 20 cm od nej, ruky vystriem nad hlavu a pomaly sa opriem, čím nahrbím chrbát, vystreté ruky sa snažím ťahať čím najvyššie, čím zároveň chrbát naťahujem, ak si chcem oddýchnuť, ruky spustím na zem a sadnem si opäť rovno - opakovanie 3 až 5 krát

2. Opriem sa o vyššiu podložku (napríklad stôl) v stoji, podsadím panvu v krížoch a následne uvoľním - opakovať kľudne až do bezvedomia, alebo kým to človeka neprestane baviť

Obrázok blogu
Obrázok blogu

3. Ľahnúť si na zem, pokrčiť nohy a tlačiť kríže proti zemi - následne uvoľniť - opakovať 10 - 20 krát

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

4. Z tejto polohy preložiť členok jednej nohy na koleno druhej nohy, chytiť si predkolenie a tlačením kolena dozadu naťahovať chrbticu, pozor, nenapínať brucho, celá váha čiastočne zdvihnutého tela je opretá o nohu, následne vymeniť nohu a opakovať 3 krát na obe strany

Obrázok blogu
Obrázok blogu

5. Kľaknúť si na zem, zachytiť sa rukami o niečo pevné a nenásilne krúžiť panvou pretláčaním do krížovej oblasti

Obrázok blogu

6. Postaviť sa a predsunúť panvu, opakujem 3 krát

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Celá séria trvá 7 - 10 min., je celkom nenáročná a bolesti uvoľňuje veľmi účinne. Všetko opakujem len kým mi je to príjemné, koľkokrát denne, týždenne alebo ročne chcem. Po tejto sérii sa chrbtici zaručene rýchlo a efektívne uľaví bez vedľajšieho dráždenia žalúdka, ktoré je vo vysokom štádiu tehotenstva značne nepríjemné.

Katarína Suchá Očenášová

Katarína Suchá Očenášová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nepotrebujem mať vždy pravdu, iba vždy hľadám, kde tá pravda je. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

273 článkov
SkryťZatvoriť reklamu