V júly zorganizovala firma Google obed v cene 2,500 dolárov na osobu pre jedného z najmocnejších popieračov zmeny podnebia, amerického senátora Jima Inhofa (Google hosts fundraiser for climate change denying US senator). A práve dva týždne pred tým nasypal Google 50,000 dolárov do kufrov pravicového think-tanku Competitive Enterprise Institute (CEI, Inštitút pre konkurencieschopné podnikanie). Tento think tank je taktiež finančne podporovaný firmami ExxonMobile a Philip Morris (Altria), za ktoré vyrába falošné „štúdie“, ktoré používajú politici na popieranie zmien podnebia. CEI podporil takisto Facebook sumou 25.000 dlárov.
Google mával vedúce miesto medzi firmami, ktoré bojovali za životné prostredie. Prečo potom podporuje finančne tých ľudí a inštitúcie, ktoré zo všetkých síl hatia pokrok v zmene podnebia?
To, čo americký zákonodarcovia a think tanky povedia o zmene podnebia, ovplyvní nás ostatných. Pretože USA naďalej blokujú medzinárodný vývoj v zmene podnebia – tým, že odmietajú podpísať medzinárodné dohody, odmietajú zaoberať sa svojim vlastným uhlíkovým problémom, volia šialencov, ktorí tvrdia, že sa zmena podnebia nedeje. Ale zatiaľ čo sa títo zákonodarcovia a think tanky nemusia starať o to, čo si ne-američania myslia o ich anti-klimatických postojoch, Googlu záleží, čo si ich používatelia mimo USA myslia.
Teraz ale Google aktívne pomáha dotovať znovuzvolenie amerického senátora, ktorý odmieta zmenu podnebia ako „podvod“, a ktorý dokonca ide tak ďaleko, že tvrdí, že zmena podnebia, ak by jestvovala, je vlastne dobrá, pretože pomôže hospodárstvu. To, že Google podporuje think tank CEI je rovnako škodlivé. CEI inštitút kedysi viedol kampaň, že oxid uhličitý je kladný činiteľ v prostredí a je veľmi dobre známy vďaka obhajovaniu tvrdení, že o zmenu podnebia sa netreba zaujímať. CEI tiež spustil niekoľko súdnych sporov s cieľom spochybniť vedu o zmene podnebia.
Finančná podpora Googlu je obzvlášť mätúca, ak zoberieme do úvahy, že Google masívne investoval do boja proti zmene podnebia. Google bol známy ako priemyselný líder v zavádzaní čistých technológií a zmenšovaní svojej prevádzkovej uhlíkovej stopy. Minul miliardy dolárov na uhlíkové offsety a iné investície do čistej technológie. Práve mesiac pred týmto vyhlásil šéf Googlu Eric Schmidt: „Môžete klamať o účinkoch zmeny podnebia, ale nakoniec vy zostanete klamárom.“
Tak prečo potom takýto obrat? Vychádza najavo, že minulý rok si Google najal bývalú konzervatívnu kongresmanku Susan Molinari ako vedúcu svojej lobistickej kancelárie vo Washingtone. Odvtedy Google potichu presúva dotácie k niektorým najextrémnejším politikom a pravicovým kauzám.
Svoj nesúhlas s podporou popieračov zmeny podnebie, môžete Googlu poslať tu: Povedzte Google: Prestaňte sponzorovať popieračov zmeny podnebia.