Čoskoro sa sťahujeme s rodinou na Maltu. Pravdupovediac, neviem sa dočkať. (Nielen) posledný mesiac mám totiž pocit, že nefungujú najzákladnejšie služby potrebné k životu a ich súkromní poskytovatelia sa mi smejú do očí.
K nášmu životu potrebujeme v princípe pár vecí. Bývanie, internet, bankové služby. Poskytovatelia týchto služieb majú milióny zákazníkov, preto základné úkony (objednávka/dodanie/základná funkčnosť produktu) by mali byť vyladené na 100 %. Žiaľ nie sú, ani zďaleka. Dokonca u tých, ktorí boli mojimi kameňmi istoty desaťročia.
Rozhodol som sa zmeniť internetového poskytovateľa. Od najväčšieho telco operátora som sa rozhodol prejsť k druhému najväčšiem. Urobil som online objednávku, prišlo potvrdenie emailom a....nič. Operátor žiadnu neregistroval, tak som objednávku urobil ešte raz. Prišiel technik, nainštaloval internet po svojom (aj keď som mu hovoril, že predchádzajúci operátor ju inštaloval v inej miestnosti), neoveril (výpadok). Internet šiel desatinovou rýchlosťou v porovnaní so sľúbenou (a platenou) rýchlosťou, internet nedosiahol do kľúčových miestností (obývačky a kuchyne). Operátor si spomalený internet priznal, zároveň ale odmietol situáciu riešiť (sieť i technikov si outsourcuje od najväčšieho telco operátora). Mám si vraj sám zaplatiť ďalší výjazd technika. Sánka dole. Viazanosť na 24 mesiacov s nefunkčnou službou, arogantný operátor odmietajúci nápravu zbabraného. OK, musel som použiť osobné kontakty, ale keď som sa ani po týždni a pol nedočkal nápravy, vydupal som si zrušenie zmluvy. Opäť cez osobné kontakty. Hodiny nervov, zbytočnej komunikácie. Obojstranne.
Ale keďže internet potrebujem, rozhodol som sa vrátiť k najväčšiemu telco operátorovi. Cez osobné kontakty, aby som minimalizoval riziko ďalšieho online fuckupu. Prišiel ku mne obchodník, spísali sme objednávku, prikúpil som dokonca televíziu (ktorú som pôvodne nechcel). Mal som len 2 podmienky: 1. inštalácia technikom, 2. nulová komunikácia poštou (všetky online). Výsledok? O 24 hodín mi príde SMS správa a email o "doručovaní routra na samoinštaláciu". A to mi medzičasom od toho istého operátora prišla faktúra "za nevrátený router", ktorý som odovzdával mesiac pred tým na predajni.
EDIT Práve som sa dozvedel, že za inštaláciu sa platí 30 eur. Za rovnakú inštaláciu, rovnakými technikmi, na rovnakej sieti, ktorú druhý najväčší telco operátor ponúka v cene. Ale "keďže mám kontakty", tak som dostal mimoriadnu zľavu a zaplatím len 15 eur...
Zástupca tretieho operátora mi ani len neodpísal na mail.
Moja banka (jedna z TOP 5 na Slovensku) má každý týždeň výpadky kľúčových služieb (smart banking, platby kartou). Je toho tak veľa, že pre moju partiu (v ktorej majú zhodou náhod všetci rovnakú banku) je to zdroj nekonečných, každodenných vtípkov.
Z iného súdka. Staviame gabionový plot. Na odporúčanie dodávateľa gabionov som objednal gabionový kameň z istého lomu na pomedzí Oravy a Liptova. Čo som dostal? Auto s vlečkou, ktoré mi zničilo parkovaciu plochu, následne zapadlo na protiľahlej lúke a musel som mu zohnať ťažký mechanizmus na vytiahnutie. To by ale nebolo nič oproti tomu, čo doviezlo. Namiesto gabionového kameňa (určitej presne definovanej veľkosti) mi vysypalo cca tretinu štrtku a ďalších aspoň 15 % ťažko použiteľných malých kamienkov. Inými slovami, takmer polovicu dodávky bolo niečo iné, ako som objednal. Volám na lom a neverím vlastným ušiam - "toto je bežná gabionová kvalita", "nikto sa nám ešte nesťažoval", "oni predsa nemôžu triediť všetok kameň". Síce "ich to mrzí", ale "nevedia s tým nič urobiť". Wow. Mám vymeniť dodávateľa? Ťažko, ak nechcem mať viacfarebný plot.
Čo som týmto chcel povedať?
1. som znechutený z toho, ako najzákladnejšie služby nefungujú (pritom u tých istých firiem to bolo dlhé roky v poriadku)
2. som znechutený z toho, ako k svojim nefunkčným službám pristupujú ich poskytovatelia
3. som znechutený z toho, ako bez známosti/osobného kontaktu je človek-zákazník vydaný napospas (smutnému) osudu
Hovoria mi občas, že som náročný zákazník. Skutočne chcem tak veľa?
Mimochodom, možno by to fakt chcelo hovoriť si veci na rovinu, a nie akceptovať toto a potom si nespokojný/nahnevaný šomrať doma. Mávnutie rukou problémy nevyrieši. Naopak, najbližšie aj vám niekto povie do tváre "čo sa sťažujete? veď nikto iný sa zatiaľ nesťažoval".
11. máj 2023 o 13:45
(upravené 12. máj 2023 o 09:16)
Páči sa: 10x
Prečítané: 429x
Fakt chcem tak veľa?
Slováci nadávajú na politikov a štátny aparát. Základné služby ako telco, banky, ale aj iné, sú však rovnaký "prúser".

Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(1)