
Treba hneď na úvod poznamenať, že vo väčšine týchto prípadov ide o talentovaných webových vývojárov, dizajnérov, videografikov či spisovateľov/žurnalistov, ktorým praje súčasná doba. Internet a moderné sociálne média poskytujú neskutočné možnosti, ak sa vymaníme z miestnych hraníc, teda prejdeme z lokálnej na globálnu úroveň. Vďaka dole uvedeným CV si niektorí uchádzači našli miesta vo veľkých technologických spoločnostiach alebo na Wall Street.
1. Philippe Dubost (http://phildub.com/)
Ide o webového produktového manažéra, ktorý chce veľmi pracovať pre Amazon. Vytvoril webovú stránku pre svoje CV, ktorá vyzerá identicky ako stránka Amazonu. Na Twitteri jeho stránku spomínali weby ako Yahoo Finance, Y Combinator a 300 ďalších.
2. CV ako čokoládová tyčinka
Istý Nicholas si CV upravil do tvaru čokoládovej tyčinky a podarilo sa mu vďaka jeho originalite zamestnať. Na Reddit si jeho sladké CV pozrelo milión užívateľov.

3. Malá hlava, veľké myšlienky
Kreatívec na voľnej nohe Floyd Hayes, žijúci v New Yorku, sa rozhodol, že bude posielať 3D repliku svojej hlavy s nápisom "Tiny head, big ideas." Bol spomenutý na známom kreatívnom webe PSFK.com.

4. Alice Lee (http://dearinstagram.byalicelee.com/)
Istá Alice Lee vynechala štyri hodiny zo štúdia, aby vytvorila webovú stránku v podobe CV pre Instagram. Nezamestnali ju v danej firme, ale mala možnosť telefonovať so zakladateľom Instagramu. Nakoniec jej ponúkli stáž v Path (podobný start up ako Instagram). Písali o tom viaceré americké médiá.
5. Dawn Siff (krátke video resumé)
Žurnalistka Dawn Siff vytvorila video resumé na tzv. Vine (video start up - súčasť Twitteru). Jej správa má len 6 sekúnd ale dostala sa s ňou na Mashable. Vine @ vineapp
6. Neodpustiteľne úprimný sprievodný list od študenta
Jeden nemenovaný študent poslal neskutočne úprimný sprievodný list do istej investičnej banky a ľudia z Wall Street ho vyhodnotili ako jedno z najlepších písaní aké kedy videli. Informácie o ňom sa šírili od banky k banke.

7. Chris Spurlock (CV ako infografika)
Tento študent za pomoci ďalšieho študenta fotožurnalistiky navrhol CV v podobe infografiky. Daná infografika sa objavila na Huffington Post College, kde po tom ako získala desaťtisíce zobrazení , posunula Chrisa do pozície Infographic Design Editor pre Huffington Post.

8. Sabrina Saccoccio (CV vo forme Facebooku)
Sabrina Saccoccio síce nezískala pozíciu v CBC Radio 3 o ktorú sa uchádzala, ale riaditeľ Steve Pratt bol tak ohúrený jej CV vo forme Facebooku, že o tom napísal blog http://www.stevepratt.com/index.php/2008/12/21/the-most-creative-resume-ive-seen-in-years/. Nazval to brilantným nápadom a najkreatívnejším CV aké kedy videl. Informácie sa ďalej rýchlo šírili na Pintereste.
9. Jordan McDonnell (http://www.slideshare.net/jmcdcems/this-is-not-my-resume)
Finančný analytik Jordan McDonnell chcel zmeniť kariéru, ale nevedel presne ako. Tak vytvoril tzv. non-resumé (vo forme prezentácie) na Slideshare, aby ukázal svoju kreativitu. Daná prezentácia bola videná 90 tisíc krát len v priebehu prvého týždňa. Získal obrovskú publicitu a dostal miesto v Twitteri. This is NOT my resume from Jordan McDonnell
Mne osobne sa páči najviac posledný z týchto deviatich príbehov. Prezentácia je vynikajúca a veľmi inšpirujúca svojim sviežim vzhľadom. Ale aby som to zhrnul. Žijeme v modernom svete. Máme možnosť využívať neskutočné množstvo online nástrojov či aplikácií, ktoré nás prepájajú so svetom ako nikdy predtým a môžeme tak šíriť svoje myšlienky behom sekúnd. Nie je žiaduce, aby sme sa stali otrokmi Facebooku, Twitter, Youtube, LinkedIn, Instagram, Google+, Pinterest, Reddit, Foursquare, atď, ale aby sme využili možnosti, ktoré nám ponúkajú a posunuli sa aj vďaka nim ďalej. <-->