Reklama: Raz k nám príde more telefónov za 1 euro. Juchúúú !

Aj vy obľubujete situáciu, keď  reklamu, nepostrádateľného radcu pri nákupe tovarov a služieb, prerušuje nablblý film? Ja reklamu oceňujem najmä v situáciách, keď mentálna úroveň filmu je nižšia ako duchaplnosť reklamného šotu. To však býva málokedy, obyčajne je to naopak. Nie sú však zriedkavé ani prípady, keď sú obe zložky vzácne vyrovnané. Tomu sa hovorí harmónia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takúto harmóniu poskytuje reality šou Slnko, seno, slanina prerušovaná zábermi kolektívu snedých kvázidomorodcov s bobkovými listami na hlave a s červenými náhrdelníkmi z umelých kvetov, ktorí vystupujú z vody a nad hlavami držia tablety a smartfóny. Vtedy neviem, koho mám ľutovať viac.

Či Bučkovcov, známych to slnkosenoslaninárov, alebo komparzistov z reklamy, ktorá tvrdí, že podľa starej legendy k nám raz príde more telefónov a chudáci komparizisti kvôli tomu musia nachvíľu zadržať dych, aby sa neutopili ešte predtým, než za umelecké vystúpenie, umocnené ladnými pohybmi na pláži, dostanú honorár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo by bolo metodologicky správnejšie porovnávať úroveň tvorcov týchto dvoch televíznych zložiek? Teda úroveň tvorcov reklamy a dramaturgov zodpovedných za Bučkovcov a podobné šťavnatosti? Mimochodom, keby sa seriál volal len „slanina", bolo by to s jeho úrovňou podľa mňa vo väčšej harmónii.

Naozaj neviem, čo by bolo správnejšie (a to ešte porovnávam psa s náhrdelníkom z reklamy s informáciou, podľa ktorej je vraj jedna Bučková trestne stíhaná) a som z toho dáky zmätený, ako to v inej súvislosti povedal major Terazky alias Pavel Landovský vo filme Černí baroni.

Takúto úroveň televíznej zábavy, ktorú vhodne ilustrujú americké krváky a nočné súťaže s otázkou, koľko je jedna plus jedna, vnímam ako povinnú daň spoločenského poriadku po roku 1989. V ňom úroveň určuje masa ľahko zmanipulovateľných a chamtivých spotrebiteľov spokojných s ultraľahkou, umnezaťažujúcou zábavou.

SkryťVypnúť reklamu

Ale musí byť tá daň taká vysoká?

Nemusela by. Inšpiráciou nám môže byť samotná reklama a fakt, že vykazuje vyššie decibely ako všetko ostatné, čo televízie vysiela. Čo tak, milé televízie, ešte pritvrdiť a reklamu púštať na plné...veď viete čo. Ľudia by postupne ohluchli a sme v ažurite.

Bohumil Synek

Bohumil Synek

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som naivný romantik, ktorý berie slová vážne a rozhorčuje sa nad každým rozporom medzi nimi a činmi. V dôsledku takejto orientácie nemôžem nebyť pesimistom. Som pesimistom rád, pretože ma občas dokáže niečo pozitívne prekvapiť. Vtedy však spravidla nepíšem. Až do chvíle, kým nezistím, že to pozitívne prekvapenie bol výsledok mojej naivity... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Marcel Rebro

Marcel Rebro

142 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu