Každý to pozná. Po namáhavom dni v práci si každý rád sadne večer pred telku a zapne si svoj obľúbený kanál. Očakáva príjemne relaxovanie pred obľúbeným seriálom alebo zábavnou reláciou. A zrazu naňho vyskočí hromada ponúk na nákupy.
Nutné zlo?
Pred niekoľkými rokmi bol človek zmierený s tým, že okrem verejnoprávnej televízie nemá šancu pozerať televízne vysielanie bez reklamných blokov. Zo začiatku to bolo v ako tak normálnej miere, jeden blok za hodinku sa dal vydržať. Za posledné obdobie je to však podľa môjho názoru vystupňované do extrémnych pomerov. Veď uvážme. Jeden s najsledovanejších seriálov Kobra 11 má minutáž približne 45 minút a je predelený troma reklamnými blokmi. Môj názor je že je to jemne povedané prehnané. Je to naozaj potrebné?
Dá sa to zastaviť?
Súkromné televízie používajú argument že je to jedna z mála foriem ich zárobku. Podľa mňa to nie je celkom tak. Väčšina slovenských domácností platí za televízny prijem digitálneho alebo satelitného signálu. Poskytovatelia týchto služieb určite majú nejaké dohody s konkrétnymi výrobcami signálu a samozrejme nie zadarmo. Takže si v podstate spoplatnia vysielanie dvakrát, raz od nás divákov a druhýkrát od inzerentov ktorých reklamy vysielajú. Je to bežná prax všade na svete a samozrejme chápem že nič nie je zadarmo. Bolo by však dobre prihliadať aj na kvalitu programov a nielen na kvantitu reklám ktoré sa dajú vsunúť do vysielania.
Ako ďalej?
Samozrejme na obranu televízii je vhodne povedať, že každý zahraničný film čosi stoji a za všetkým stoja ľudia ktorých treba platiť. Nikto nepracuje zadarmo. Je však na zamyslenie, ako to pôjde ďalej a či si náročný televízny divák nebude musieť zvyknúť na to, že si kino hit pozrie v dvojnásobnej minutáži kvôli množstvu reklám a to aj s prihliadnutím na to že je to už pár rokov stará snímka.