Kandidovať som sa rozhodla aj kvôli tomu, že sa už ďalej nedokážem pozerať na to, akým nezodpovedným spôsobom pristupuje vedenie mesta k projektom, ktoré budú mať dopad na život obyvateľov Bratislavy po desiatky rokov. Takéto stavby budú predsa využívať ešte naše vnúčatá a pravnúčatá.
Pôvodne som sa tešila na odbornú diskusiu o najvhodnejšom dopravnom riešení prepojenia Petržalky a Starého mesta. Tešila som sa však márne. Čím viac sa tejto veci venujem, tým viac zisťujem, že realizáciu akéhokoľvek projektu na mieste Starého mosta ohrozujú úplne elementárne problémy.

Záleží mi na tom, aby Bratislavčania dostali čo najlepší projekt Starého mosta. Preto pána primátora vyzývam, aby zodpovedal nasledujúce otázky, ku ktorým som dospela na základe vlastného skúmania projektu, ale aj tým, čo si každý Bratislavčan všimne voľným okom:
Ako je zabezpečené financovanie stavby Nosný systém MHD, keď nie sú zaplatené ani práce za projektovú dokumentáciu?
Je nedostatok financií dôvodom toho, že sa na prácach nepokračuje podľa harmonogramu?
Čo bolo dôvodom pre takú zásadnú zmenu stavby, akou je odstránenie násypu, ktorý sa nahradil estakádou na petržalskej strane pri bývalom štadióne Artmedie? O akú sumu sa týmto rozhodnutím stavba predražila?
Aké sú detaily projektu Štúrovej a kedy vznikol?
Aké zmeny v ňom boli vykonané? Myslí sa v ňom len na električkovú dopravu, alebo berie do úvahy aj to obrovské množstvo chodcov a cyklistov, ktorí ulicu využívajú?
Prečo práce zastali a nič sa s nimi ďalej nedeje?
Ako je možné stihnúť dokončiť stavbu v stanovenom termíne, keď sa na nás z Dunaja stále dívajú neodstránené piliere?
Dúfam, že sa nám podarí most postaviť čo najskôr. Spôsob, akým sa to urobí, však musí vyhovovať všetkým učastníkom dopravy, nie byť poplatný záujmom vybraných developerov. Štúrová musí byť všestranne plánovaná ulica, po ktorej bude môcť prejsť aj peší chodec či cyklista pohodlne a bezpečne. To iste platí o priam bizarnej konečnej zastávke električkovej trate, ku ktorej nevedú poriadne chodníky, a chodcov núti prechádzať cez jednu z najnebezpečnejších križovatiek v Petržalke.

Práce na celej stavbe stagnujú. Vynára sa otázka, prečo to tak je. Financie na tento projekt prúdia z EÚ a ak ich mesto nevyčerpá v určenom časovom období, bude ich musieť nájsť inde - alebo ostaneme bez mosta. Podľa mojich informácií sú za stojacimi prácami zmeny v projekte, ktoré EÚ neschválila, a spory medzi dodávateľmi - inak povedané, hrubé manažérske zlyhania.
Nechcem len kritizovať. Moje vecné riešenia pre dopravu Bratislavy nájdete v mojom programe.