Spočiatku sa to všetko tak javilo. Žiaci si predmety ako informatická výchova, tvorba projektov a prezentačné zručnosti, či anglický jazyk obľúbili. V prvom ročníku sa učili riešiť projekty, vystupovať pred kolektívom a obhajovať svoje riešenie, spievali anglické piesne a tvorili na počítači, za čo im dávala pani učiteľka včeličky. Včeličkami nešetrila pani učiteľka ani na písaní či matematike. Veď žiakov treba motivovať a keďže sa nehodnotí v prvom ročníku známkou, tak čím hodnotiť a povzbudiť žiaka, ak nie včeličkou.
Ubiehal deň za dňom, až prišiel čas zúčtovania. 23 decembra vydalo MŠ SR metodický pokyn na hodnotenie a klasifikáciu žiakov, kde všetci s hrôzou zistili, že aj žiaci v prvom ročníku sa klasifikujú. Prečo až vtedy??? Žeby učitelia a hlavne riaditelia škôl boli naozaj takí nezodpovední a nepreštudovali si zákon o výchove a vzdelávaní 245/2008 ????? Podľa pána ministra sú učitelia nezodpovední a zakomplexovaní, nevedia čítať.
Čiastočne to môže byť pravda. Veď zatiaľ, čo parlament mal parlamentné prázdniny, každý riaditeľ školy študoval v práci alebo doma Zákon o výchove a vzdelávaní a Štátny vzdelávací program, aby mohol pripraviť okrem plánu práce aj vlastný Školský vzdelávací program. Študoval a študoval, až preštudoval všetky zmeny hlavne novinky. Každá zmena bola potvrdená aj v Pedagogicko organizačných pokynoch pre nový školský rok. Až na jednu a to je hodnotenie a klasifikácia žiakov v prvom ročníku. Je zaujímavé, že táto jediná zmena sa neobjavila v POP. Žeby sa stalo to, čo predpokladáme? Žeby aj samotné MŠ SR prišlo na túto zmenu až 23. decembra?
Takže pán minister! Som šťastná, že nie som sama nezodpovedná, zakomplexovaná a neviem čítať. Som rada, že sme na jednej lodi spoločne.