Dakujem Vam za vysoku hladinu adrenalinu, ked ste ma parkrat skoro zabili a za zaplavu endorfinov par sekund nato, ked ste ma predsalen nechali zit.
Kedze v tomto obdobi sa v malebnej krajine v srdci Europy schvaluje novy cestny zakon, mal by som par navrhov, ktore by ste tam mali este zapracovat.
Zmena cislo 1:
Mohli by ste, prosim, na useku Bratislava - Trnava v oboch smeroch okrem znaciek s ciernym autickom vpravo a cervenym nakladakom vlavo, umiestnit aj znacky s ciernym autickom vlavo a cervenym napravo ?
V oblasti odbocenia na Senec by som odporucal aj znacky s dvoma ciernymi autickami vedla seba a nakreslit este jedno cervene auticko uplne napravo. Mozno ( vravim mozno )by to zabranilo predbiehat cez odbocovaci pruh na Senec.
Aj ked podla toho ako dodrziavate tie biele sipky na ceste tak pochybujem ze by to pomoholo.
Zmena cislo 2:
Mierne pozmente prosim tie okruhle znacky s cervenym okrajom a cislom vo vnutri.
Staci k tomu cislu dokreslit znak percenta a text "Z maximalnej konstrukcnej rychlosti vozidla".
Napriklad 60% z maximalnej konstrukcnej rychlosti vozidla je vlastne realita na polovici ciest v Bratislave. Cize de facto by nenastala ziadna zmena len by ste uzakonili status quo a cudzincom by ste aspon ulahcili pochopenie pravidiel cestnej premavky na Slovensku
Zmena cislo 3:
Prosim vyhodte z cestneho zakona plnu ciaru na cestach. Aj tak je tam zbytocne. Popripade nekreslite ciary vobec na niektorych usekoch, len su matuce.
Zmena cislo 4:
Prosim postavte Poliakom samostatne cesty. Alebo im aspon na hraniciach rozdavajte majaky nech vieme ze sa blizia, aspon sa stiahneme na krajnicu.
Zmena cislo 5:
Umiestnite novu znacku pouzivanu pred zakrutami na useku Zilina - Martin. Mohla by byt aj svetelna s velkym napisom - "Neblbni ty frajer, a nepredbiehaj do zakruty" ( frajer mozte zamenit za ine slovo )
Zmena cislo 6:
Vsimol som si ze policajti radi meraju rychlost na rovnych usekoch daleko od zastavby. Osobne by som povazoval za zmysluplnejsie keby merali tie fantasticke casy zrychlenia na svetelnych krizovatkach v Bratislave. Pre mna je to nepochopitelne, predsalen u nas su vsade kruhove objazdy a testovat akceleraciu auta na kruhovom objazde neodporucam.
Otazka na zaver:
Prosim mohol by mi niekto vysvetlit co je v cestnom zakone napisane ze ma vodic spravit ked chodec stoji na kraji prechodu pre chodcov ? Podla mojho pozorovania spravania vodicov na Slovensku, som dospel k nazoru ze zakon vam prikazuje stlacit plynovy pedal (brzdovy ani nahodou) az na podlahu a pokusit sa prejst chodcovi co najblizsie popri chodidlach. Iba to tam neviem nikde najst tak za informaciu vopred dakujem.
PS Tento post nema nic spolocne s vikendovou tragediou. Bol napisany predtym ako som sa o tej tragedii v pondelok rano dozvedel a bol ulozeny na mojom laptope.