
Kuriéri - vodiči sú drzí. Neviem inak nazvať spôsob ich komunikácie.
Kuriérova povinnosť je doviesť tovar adresátovi. Chápem, že nevozia balík iba mne, ale desiatkam ľudí denne. Práve preto verím v logistiku.
Predstavujem si to takto:
Ráno prídem do práce a preberiem tovar. Dostanem rozpis adries, na ktoré budem doručovať a keďže nie som vodič začiatočník, mám predstavu, koľko mi budú jednotlivé presuny trvať. Aspoň orientačne. Nie som egocentrik a chápem, že rovnako ako ja - aj príjemcovia majú svoju prácu, svoj život a plán na deň. Ozvem sa im ráno a oznámim, že majú očakávať zásielku a odhadnem približný čas dodania. Je jasné, že počas dňa sa môže stať všeličo a preto, ak meškám alebo musím prísť výrazne skôr, ozvem sa znova a dohodnem sa na novom termíne. Som totiž slušný.
Pri odovzdaní tovaru po klientovi neštekám, neoškriem susedovi auto, neparkujem ako dement na mieste pre mamičky, tráve, neblokujem cestu a už vôbec nestojím na mieste vyhradených pre invalidov. Som normálny.
Ako to už býva, realita je vo väčšine prípadov na hony vzdialená od predstáv.
Kuriér Vám zavolá, skôr bez pozdravu-bez odzdravu zahučí do telefónu, že je u vás za 15-20 minút. Ak ste namydlení v sprche, na toalete, v obchode, u lekára, proste kdekoľvek ďalej ako 3km od domu, nemáte šancu to stihnúť. Na to na Vás vyštekne: "tak zajtra". Na otázku kedy aspoň ORIENTAČNE zajtra, odpovedá "zajtra" (to už som počula, nie?) alebo "medzi 8:00 a 13:00". Mnohokrát, ak chcete balík dostať, idete si poň - aspoň "na polcestu". Vážne. No ďakujem za také služby!Keď príde, prirúti sa hlava-nehlava. Hlavná, vedľajšia cesta, obytná zóna - všetko jedno. Neobťažuje sa s ohľaduplným zaparkovaním a zablokuje (čítaj znepriechodní) celú ulicu. V jednosmerke je ich úspešnost 100%, pri obojsmerných cestách tak 60%.
Nielen to: bez škrupulí zablokujú miesto pre invalida. Napríklad tento stál 15.11. pre Kauflandom skoro hodinku. A je úplne jedno, či bol v službe alebo použil auto na súkromné účely.

A možnu mu krivdím a bol to invalid. Kartičku na to síce nemal, ale mentálne znevýhodneným ich ani nevydávajú, však?
Aj by to bolo smiešne, keby to nebolo do plaču. Vlastne by im človek mal byť vďačný. Odhadujem, že mi mesačne ušetria plechovicu kávy.
Uvedomuje si niekto z vodičov alebo ich šéfov, ako sa správajú ku klientom? A že vďaka nám majú prácu? Pretože MY v drvivej väčšine platíme prepravné. Priamo v cene tovaru alebo ako dodatkovú službu. Neprinášajú to tretej nezainteresovanej strane, ale priamo človeku, ktorý ich zaplatil.
ALE!
Keď nadávam, musím povedať aj to, že existujú výnimky. Znova neviem či to na smiech alebo na zaplakanie. Sú totiž v bolestnej menšine. Napríklad ten kuriér, ktorý nám doručoval dnes ráno do Dunajskej Lužnej. Ukážka toho, ako to má fungovať.
Zavolal vopred - hneď ráno. Prišiel načas, zaparkoval úplne normálne, bez špekulovania prišiel k dverám (bývame v dome bez plota a verte alebo nie, pre iných kuriérov je tých 9 metrov po vchodové dvere neprekonateľná vzdialenosť), pozdravil. Bol normálny a slušný. Niet čo vytknúť. TAKTO si to predstavujem! Tento kuriér je dôkaz toho, že to ide aj slušne.
Nepotrebujem, aby mi chválili nový účes alebo pozývali na zmrzlinu, ale elementárnu slušnosť očakávam od každého, kto pracuje s ľuďmi.