Tak sa o tomto paradoxe presvedčte na nasledovných snímkach.
Diaľnica z Košíc do Prešova, jej začiatok, či koniec. V smere od Košíc na ňu prichádzate diaľničným privádzačom od Zeleného dvora, je to komunikácia vyhradená pre motorové vozidlá s povolenou 130-kou. Táto komunikácia sa končí odbočením na pôvodnú cestu I/68 smer Prešov cez Budimír. V úseku pár sto metrov je dopravným značením rýchlosť obmedzená na 80 km/h. Za odbočkou po pár metroch vás víta tabuľa D31a Diaľnica. Takže šliapete na plyn, aby ste nabrali vytúženú 130-ku, no po prejdení pár metrov je tu tabuľa Pozor zákruta a obmedzenie rýchlosti na 60 km/h, dokonca aj s pritvrdením informácie, že ak ju nedodržíte, môžte dostať s vozidlom šmyk. Predpisy pre umiestňovanie dopravného značenia síce hovoria, že znižovať rýchlosť sa môže dopravným značením len po 20 km/h, ale pravidlá sú zrejme aj na to, aby sa porušovali. NDS-ka môže všetko. Takže spomalíte prudko na 60 km za hodinu (na diaľnici !) a rútite sa do zákruty, ktorú by ste nečakali ani na komunikácii tretej triedy niekde k JRD, nieto na diaľnici. Vyberiete zákrutu a konečne môžete zošliapnuť plyn na povolených 130 km/h.
V opačnom smere to isté. Diaľnica od Prešova, pred prípojkou od Budimíra ostrá zákruta, ale bez zníženia rýchlosti, len s doporučením (!) na 60 km/h, samozrejme bez predchádzajúceho postupného znižovania zo 130 km. Za ostrou pravotočivou zákrutou, ktorá by sa kľudne mohla zaradiť na niektorý z okruhov F1 - kde teda bolo doporučených 60, ale je to stále diaľnica kde platí maximálna 130 - teda ak ste ju šťastne a bez úhony vybrali, prejdete pár metrov rovinky, prípojka od Budimíra a značka D31b Koniec diaľnice, predpísaných 90 km/h, no a po pár metroch zase tabuľa D32a Cesta pre motorové vozidlá, a 130 km/h až do Košíc. Síce len na papieri, v skutočnosti vzhľadom na výtlky na ceste pre motorové vozidlá (!) rýchlosť obmedzená značením na 110 km/h.
Uf, ťažko to opísať, to čo čítate pár minút, autom prefrčíte za okamih. Samozrejme ak na tej diaľničnej zákrute s predpísanou 60-tkou z jednej a doporučenou z druhej strany nevyletíte z cesty. Lebo ozaj takú zákrutu na diaľnici nenájdete asi nikde na svete, len tu neďaleko Košíc. Tak nás NDS-ka umelo cvičí ovládať plynový aj brzdový pedál. Nehľadiac na lapsusy v dopravnom značení, nakoľko tu osadené zvislé dopravné značenie je v príkrom rozpore so Zásadami pre používanie dopravného značenia na pozemných komunikáciách, ktoré určilo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR v marci 2003. Pritom stačilo tak málo, presunúť označenie začiatku resp. konca diaľnice o pár metrov a bolo by všetko v poriadku.
To by sme však mali na Slovensku zrazu o kilometer diaľnic menej. A to by mohol byť problém, asi by nám klesla životná úroveň, tu na východe určite. Veď tej diaľnice tu máme iba pár kilometrov. Ale zato máme na nej asi s najblbšiu zákrutu v krajinách Európskej únie. A že to ozaj nie je na tomto úseku diaľnice v poriadku, o tom svedčí aj posledný snímok. Tie kríže by tam nemuseli byť, keby celý úsek bol riadne vyznačený predpísaným dopravným značením, a začiatok či koniec tejto nezmyselnej diaľnice v šialenej zákrute sa o pár sto metrov posunul.
Vážení vodiči, aj za túto blbosť si platíte diaľničnú známku. A bohužiaľ niektorí za túto blbosť zaplatili aj svojim životom...
Foto:
Smer jazdy od Košíc na Prešov
+Koniec cesty pre motorové vozidlá

+Obmedzenie na 80, ale pred sebou pár metrov vidíte začiatok diaľnice

+Začiatok dialnice a hneď za ňou zákruta s predpísanou 60-kou a pozor šmyk

+Zákruta na diaľnici ako vystrihnutá z trate F1

Smer od Prešova do Košíc
+Avizovaný koniec diaľnice

+Ešte máte pred sebou 1 km diaľnice, ale nasleduje zákruta s doporučenou šesťdesiatkou

+Zákruta na diaľnici s doporučenou (!) šesťdesiatkou

+Hneď za zákrutou koniec diaľnice

+++ A posledný záber na zákrutu pre ilustráciu ....
