Na to nepotrebujete nič, len informáciu o radení a ešte aj namaľované šípky na ceste. Poviete si maličkosť, bežná vec, čo tu ten Titl zase otravuje s takou blbosťou. Áno je to vlastne blbosť, veď riadne dopravné značenie je to základom každej normálnej križovatky. Lenže čo je asi všade normálne, už sme si zvykli – v Košiciach normálne nie je.
A tak zopár postrehov z jednej na prvý pohľad normálnej križovatky v centre Košíc – svetelne riadenej križovatky Moyzesova – Poštová. Bližšie sa pozrieme na jej jeden vstup – z vedľajšieho smeru, od hlavnej pošty. Obojsmerná ulica v centre mesta, pomerne úzka, ale o to viac frekventovaná. Prechádzajú ňou aj autobusové linky MHD, raz to budú možno aj trolejbusy v smere na Sídlisko KVP.
Kedže je to vedľajšia komunikácia, hlavnou je Moyzesova – jedna z najzaťaženejších komunikácii v centre Košíc, prechádza ňou aj vnútorný mestský okruh, takže zelená na semafóre na vstupe do križovatky z nášho smeru od pošty je krátka, iba 12 sekúnd. Pomerne málo na to, aby všetky vozidlá v danom smere prešli križovatkou na zelenú, čaká sa tu aj tri – štyri cykly, najmä v čase dopravnej špičky, ktorá sa tu však roztiahla na celý deň.
Ale možno, že by sa toľko nečakalo, a križovatkou by prešlo oveľa viac vozidiel, a určite by menej čakali, keby bol príjazd do križovatky vyznačený tak ako má byť, v súlade s vyhláškou o premávke na pozemných komunikáciách, s platnými STN o dopravnom značení a najmä projektovaní križovatiek. A samozrejme, a to je hlavné – v súlade s normálnym rozumom.
Takže tu sú fotografie:

+ Na snímku radenie pred križovatkou. Mali by to byť dva pruhy, jeden združený rovno+vpravo, jeden doľava. Zvislú značku D53 Jazdné pruhy pred križovatkou by ste hľadali márne, správa komunikácií ju neosadila

+ Takže mali by byť pruhy dva, je iba jeden široký cez 6 metrov, na boku sú namaľované šípky rovno+doprava. Ľavé šípky nenamaľovali

+ Pruh pre odbočenie vľavo vložili pred križovatku necelých 20 metrov. Že to je žalostne málo a v rozpore s normou, odborníkov zo správy komunikácií nezaujíma

+ Tu je potom výsledok, automobil stojí pred križovatkou v strede toho širokého pruhu, a nevie kde sa má zaradiť

+ Pre zmenu vodič tohto auta chce ísť doprava, ale stojí na ľavej strane

+ Teraz sa až zaraďuje tam, kde chce ísť. Vodič za ním to isté

+ Pohľad na čakajúce vozidlá pred semafórom. To posledné vozidlo nevie, kde sa má zaradiť

+ Autobus stojí v strede cesty, ale chce odbočiť doprava. Len skadiaľ to mal vedieť ako sa zaradiť, keď chýba značka ?

+ Autobus ostal stáť v strede komunikácie, pred sebou nechal medzeru, kde by vošlo jedno auto

+ A tu sa autobus konečne preradil do pravého pruhu, a bude čakať ďalší cyklus semafórov, v poradí už tretí
----------------------------------------------------------------------------------------------------
To sú zábery z jedného vstupu do križovatky, vyfotené v priebehu troch minút. Takéto zmätky a váhanie vodičov tam môžte vidieť od rána do večera jedno za druhým. Pritom stačilo tak málo - osadiť jednu zvislú dopravnú značku s radením pred križovatkou a namaľovať na komunikáciu čiary a šípky tak, ako to normy a vyhláška káže. Čo na to odborníci zo Správy komunikácií Košice ?