
Národná diaľničná spoločnosť ho vyčistila, vysvietila, skontrolovala. Podľa informácie TASR každoročne takýto špás stojí desiatky miliónov korún, len vlani na to padlo vyše 35 miliónov. A čo za to ? Okrem iného vyvezenie 12 ton odpadu z tejto 5 km dlhej rúry. Darmo sa nehovorí, že odpad je strategická surovina. Ale o tom som nechcel. Mám jeden návrh, ktorého realizácia by motoristov prechádzajúcich týmto zatiaľ najdlhším cestným tunelom v rozľahlej sieti slovenských diaľnic určite potešila: Jazdíte autom po republike krížom-krážom, všade Vás sprevádzajú dopravné informácie – najmä rozhlasových staníc EXPRES, FUN či VIVA. Najmä EXPRES so svojim najrýchlejším dopravným spravodajstvom Vás nájde aj v tom najzastrčenejšom kúte Slovenska. Ale má smolu, v tuneli Branisko sa všetky komerčné rádiá stratia hneď po pár metroch, EXPRES nevynímajúc. Jediné, čo si môžete na tých päť minút jazdy tunelom naladiť, je Slovensko 1. A to má motoristov viac menej na úplnom pokraji záujmu, veď vysiela z našich daní, a vďaka zástrčkovému zákonu.
Takže mám prosbu za všetkých motoristov – nenájde sa medzi tými stomiliónmi korún každoročne vynaloženými na údržbu tohto zázraku medzi dopravnými stavbami na Slovensku pár stotisíc korún na vykrytie tunela signálom aj rádiom EXPRES ? Keď sa tunel s veľkou slávou v júni 2003 otváral, na príjazdoch do tunela od Popradu aj Prešova boli inštalované veľké informatívne značky D19 Rozhlasové informácie aj s udaním frekvencie rádia EXPRES, hoci v tuneli nič počuť nebolo. Prešlo 5 rokov, po rádiu EXPRES ani pamiatka, pribudlo iba Slovensko 1, a samozrejme značenie pre rádio EXPRES z cesty zmizlo. Asi v rámci údržby tunela.
Nuž čo na to, Národná diaľničná spoločnosť ?