
Pri 350 kilometroch tie odhadované náklady 122 miliárd, teda temer 350 miliónov Sk na 1 kilometer je už teraz tunel, aký sa tu ešte nestaval. No, zo štátnych peňazí sa to stavať asi nebude, tak z akých ? Z výhier v TIPOS-e, alebo nám to Rusi postavia a dajú ako darček napr. k 100. výročiu VOSR ?
Aj tvrdenie o tom, že sa touto traťou skráti cesta vlakov z Ázie k nám o štyri dni, je sťa z ríše snov. To ako keby minister dopravy tvrdil, že až dostaviame tú slovenskú diaľnicu, tak sa skráti cesta autom napr. z Kyjeva cez Košice do Bratislavy o tri dni. Nuž, majú to na ministerstve dopravy ťažké, dať na stôl pádne argumenty o zmyselnosti tohto výmyslu storočia.Prekvapuje ma pri dnešnom vyhlásení Vážneho aj fakt, že okrem iného v memorande sme sa zaviazali na vyhotovenie analýzy efektívnosti tejto širokorozchodnej srandy. Nuž, v prvom rade už asi pred rokom, keď sa o tejto dopravnej hlúposti vášnivo na ministerstve dopravy diskutovalo, bolo pertraktované, že sa na analýze efektívnosti pracuje. Ale asi na tom robilo len cez víkendy a sviatky, keďže dodnes nemáme nič, len sme si zobrali oficiálne na krk, že tú analýzu zabezpečíme.
Takže otázka: Ktože nám ju urobí, a z čoho ju zaplatíme ? Verím, že horúci kandidát na spracovateľa analýzy je Dopravoprojekt, ale kto to zaplatí, tak tu ma nenapadá nič iného, len že asi my všetci zo schodkového budúcoročného rozpočtu. Nuž ministerstvo dopravy má financií na rozdávanie, veď rozostavaná diaľnica z Bratislavy do Košíc je tesne pred ukončením, vrtane všetkých tunelov a v plnom profile, však ?
Keď to však dnes slávnostne súdruhovia podpísali, v prvom rade by bolo vhodné, aby to podpísané memorandum Vážny dal médiám k dispozícii, aby sme si tie socialistické fantasmagórie mohli prečítať všetci. A aby nebodaj zase niekto neprišiel o pár rokov mávajúc nejakými lajstrami s tým, že mu niekto predal na tú široko-ďaleko-rozchodnú know-how a bude chcieť napr. od Železníc SR minimálne dve miliardy ?!
Ten Ficov červený valec začína mať hrôzostrašné rozmery, váhu a rýchlosť. Po dnešku nadobudol tvar lokomotívy, fučiacej po širokorozchodnej trati z Košíc v SMER-e do Bratislavy.Takže lokomotívu už máme, už jej len postaviť tých pár sto kilometrov trate za smiešnych 350 miliónov čo každý kilometer. Lacné ? Pre slabších z matematiky: teda čo meter koľají, to 350 tisíc Sk. Asi tam budú namiesto koľajníc zlaté prúty a tie budú k strieborným podvalom primontované šrúbami s diamantovými hlavičkami. Azda nie aj na túto obludnosť bolo potrebné otvoriť druhý pilier, súdruhovia zo SMER-u ?
A vraj sa ako vtip hovorí, že toho neznámeho idiota, čo ho pred týždňom postavili pred úrad vlády na bratislavskom Námestí slobody, že už čoskoro oblečú do železničiarskej uniformy a dajú mu do ruky výpravcovskú paličku. Po dnešnom podpise memoranda ministrom Vážnym s ruskými súdruhmi to veru na srandu nevyzerá...