Polygamia slovenských telekomunikačných operátorov

Kdesi som čítal, že získať nového zákazníka je oveľa ťažšie, než si toho súčasného udržať. Možno to prirovnať k láske – pokiaľ sa partneri o seba starajú, láska pretrváva, pokiaľ nie, láska začína vyprchávať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pôvodne som chcel svoj príspevok na blog pomenovať: Prečo sa naši operátori kur..., ale etické a morálne zásady ma nepustili, aj keď som presvedčený, že názov by celú situáciu vystihol absolútne presne.

Ako som už v perexe spomenul, kdesi som čítal, že získať nového zákazníka je oveľa ťažšie, než si toho súčasného udržať. Je to veľká pravda, a o to väčšia, keď sa z oligopolu stáva relatívne (z)dravé konkurenčné prostredie. Pojem zákazník sa v tomto procese preto musí logicky transformovať (aj pojem sa môže rebrandovať), viď. ->

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

pred rokom: Zákazník, náš zákazník
teraz: Zákazník, náš klient
o rok: Zákazník, náš pán

Operátori, ktorí doteraz používali unifikovaný typ stratégie a marketingu budú musieť preto čoskoro siahnuť po nových metódach a osvedčených zahraničných modeloch v boji o zákazníka – ak teda nebudú chcieť prísť o svoje zisky ... Aké budú teda tie „zbrane“ hromadného získavania klientely? Zastávam názor, že hromadné môžu byť už iba v prípade nového operátora, tak ako sme toho svedkami aj v súčasnosti. Čas ukáže nakoľko je táto blitzkrieg efektívna. Isté však je, že príchodom tretieho hráča sa cesta pre súčasných operátorov pomerne skomplikovala. Aj z bežného života je možné previesť paralelu do tejto problematiky – vidím to ako dve autá, ktoré boli na dvojprúdovej ceste po takmer 8 rokov na rovnakej úrovni. Nepredbiehali sa, neoddychovali, šli rovno bok po boku ... Avšak po toľkých rokoch a prejazdených kilometroch sa kdesi v diaľke objavilo nové (tretie) auto, ktoré má nateraz ambíciu dobehnúť svojich rivalov.

SkryťVypnúť reklamu

Slovensko a jeho občania vstupujú do novej etapy na trhu telekomunikácií. Konečne bude po tých 8 rokoch postarané o „zdravie“ zákazníka. Možno sa dočkáme aj toho, že neprečítateľné texty z reklamných spotov, v spodnej časti obrazovky nám budú konečne interpretované a vysvetlené. Možno dostaneme aj upomienkové predmety. Možno nám príde raz za čas domov aj nejaký ďakovný list. Možno nám niekto ponúkne špičkový telefón za reálnu cenu a možno sa smskovanie stane tzv. flat-rate* programom. A vôbec, možno sa dočkáme aj toho, že operátori nás v našom mene prehlásia k sebe, samozrejme so splnomocnením. Reálne vidím dokonca aj zníženie viazanosti z dvoch (1) rokov na pár mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu

Myslím si, že je to reálne ... či už v dohľadnej dobe, to je otázne. Každopádne chcel som týmto blogom povedať a vyjadriť potešenie z toho, že komunikácia medzi operátorom a zákazníkom bude konečne dvojsmerná ..., že to nebude len monológ. Som rád, že začnem byť Zákazníkom s veľkým Z.

* flat-rate: A flat fee, also referred to as a flat rate or a linear rate, refers to a pricing structure that charges a single fixed fee for a service, regardless of usage. Rarely, it may refer to a rate that does not vary with usage or time of use. (Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_rate)

S pozdravom,
Tomáš Tokarčík
- nateraz: zákazník, klient
- zajtra: Zákazník, pán!

Tomáš Tokarčík

Tomáš Tokarčík

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent FMK UCM v Trnave. Z masmédií som prestúpil na marketing a od tej chvíle sa mojou pasiou stala reklama, marketing a biznis. Rád tvorím - hlavne čo to do grafiky a copytextov Písal som pre rôzne internetové portály,spravujem: Marketer.sk, ktory sa zaobera marketingom, reklamou a komunikáciou ... - 123254012 Zoznam autorových rubrík:  Marketing a reklamaSvet mojimi očamiFotografiaMasové médiáInternetAustráliaAch tá vysoká...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

104 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu