Totiž: kedysi (tuším dva roky dozadu), podľa starého zákona o DPH platilo, že ak si u vás ako u dodávateľa objedná zákazník tovar aj so službou (v našom prípade s poštovným), ktorá je oslobodená od DPH a vy mu túto službu budete fakturovať v sume nie vyššej, ako boli skutočne vynaložené náklady, DPH z tejto služby nemusíte odviesť. Prakticky zhrnuté: zákazníkovi, ktorý si objednal CD za 2000 Sk s poštovným vo výške 80 Sk, sme vyúčtovali 2000 Sk vrátane DPH a 80 Sk "ostatné". Na pošte sme zaplatili 80 Sk, takže všetko bolo v poriadku.Potom prišiel niekto múdry a klauzulu o nepotrebe odvádzať DPH z poštovného zo zákona vymazal.Pre zákazníka je táto zmena nezaujímavá - ako konečný spotrebiteľ a neplatca DPH zaplatí tých istých 2080 Sk a je spokojný. Pre nás ako dodávateľa to však znamená, že z 80 Sk musíme odviesť DPH, ktoré nám ale Slovenská pošta nevráti, keďže balíkové služby sú od DPH oslobodené.Ak si vezmeme, že priemerná cena poštovného je 90 Sk a mesačne vyexpedujeme cca 300 balíkov, vyrobili sme si tak čistú stratu (90-90/1,19)*300 = 4310 Sk, ktorú štát nazýva "pridanou hodnotou".Správny blog by asi nemal končiť otáznikom, ale aj tak... vysvetlí mi niekto pojem "pridaná hodnota" na tomto konkrétnom príklade? :)
11. jan 2005 o 15:48
Páči sa: 0x
Prečítané: 1 981x
Ako vyrábame pridanú hodnotu tým, že odvádzme DPH z fakturovaného poštovného
Ako prevádzkovateľka internetového obchodu mám už dlhší čas nočnú moru. Rada by som vypátrala, ako to štát myslí, keď tvrdí, že odvodom DPH z poštových služieb, ktoré sú od DPH oslobodené, vytváram pridanú hodnotu.
Písmo:
A-
|
A+
Diskusia
(14)