SOI sa podnetom zaoberala a vo svojej odpovedi konštatuje, že po vykonanom šetrení danej skutočnosti, bolo zistené porušenie §5 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (zákaz klamania spotrebiteľa) a boli pripravené podklady pre zahájenie správneho konania o uložení pokuty.
Bude teda zaujímavé ďalej sledovať, pokutou v akej výške SOI potrestá takéhoto obchodníka, tak aby ho to odradilo od ďalšieho podobného konania aj v budúcnosti.
Inak o pochybnom charaktere hotela svedčí aj fakt, že aj napriek tomu, že SOI vykonala šetrenie ohľadom môjho podnetu a konštatovala, že som mal pravdu, neprišlo mi od nikoho z vedenia žiadne ospravedlnenie, aspoň v zmysle, že šlo o zhodu náhod alebo individuálne zlyhania a pod. Ak by taká správa prišla, zrejme by nemusel byť ani posledný blog. Ale nič také som vlastne ani vzhľadom na úroveň služieb nečakal, pretože aj moja komunikácia s hotelom po pobyte bola v štýle urobiť zo mňa hlupáka, ktorý nerozumie, že cena sa zmenila lebo inflácia, zlá situácia v našej krajine – fakt takéto argumenty tam boli.
Podľa rôznych recenzií, tu a tu, je jasné, že hotel si cez predaj kupónov loví nič netušiacich ľudí, a po prečítaní mnohých z nich bol v porovnaní s nimi náš pobyt vlastne úplne bezproblémový. Otázkou je, či to daným portálom stojí stále zato, predávať takto vysoko nekvalitné produkty, v ktorých ako som písal minule, hrozí aj riziko podvodu. Portál zamenej.sk ponúka tento hotel pod sloganom: "Dovolenka bez starostí, plná relaxu a maximálneho komfortu", čím vzhľadom na spomenuté recenzie minimálne povedané zavádza, pretože pobyt v hoteli Nezábudka také parametre jednoducho nemá. Podobne portál bratizlava.sk so sloganom: "Úžasný relax s nadštandartnými* službami vo Vysokých Tatrách v obľúbenom Hotelovom rezorte***&**** Nezábudka". Ak je podľa webu recenzie-hotelov.sk hotel Nezábudka hodnotený ako 46 zo 47 vo Vysokých Tatrách, tak asi ťažko môže byť obľúbeným. Portál zamenej.sk má aj ďalšiu ponuku, slogan hovorí: "Spojenie luxusu a krásy Tatier" a vyobrazenie hotela šikovnou fotomontážou tak, ako by bol priamo pod kopcami a pri plese, čo nie je pravda. Pobyt predávajú aj iné portály, ale už priam také do očí bijúce zavádzanie som si nevšimol.
*áno, fakt tam majú takú chybu
Z reakcií ľudí, ktorí si môj blog prečítali, vyplýva aj smutný fakt, že existuje, a nie malá, skupina, ktorá buď dáva celý problém za vinu mne, alebo im príde nepochopiteľné, že za nižšiu cenu som čakal služby, ktoré boli deklarované pri predaji.
To je podľa mňa chyba a títo ľudia by sa mali troška zamyslieť, či práve v takomto prístupe nie je príčina úpadku služieb, ale aj celkovo asi všetkého na Slovensku. Ak obchodník (ale všeobecne hocikto napr. politik) niečo sľúbil (a ešte si zato dopredu vypýtal peniaze), tak sa predsa nemôžem tváriť, že sa nič nedeje ak ten sľub nedodrží (a v mojom prípade si ešte vypýtal poplatok navyše). Problém by sme preto nemali hľadať v tom danom obchodníkovi, ale v nás, pretože svojou pasivitou a ignoranciou ho len motivujeme k ďalšiemu podobnému konaniu.
Niekto v diskusii písal, že ak chcem úroveň, tak si mám priplatiť. A koľko sa pripláca za úroveň, poctivosť a za slušné správanie? Veď to by malo byť v službách automaticky bez ohľadu na to koľko platím. Skúsenosti z iných krajín sú tak diametrálne odlišné ... na Slovensku sa v bare ani nepatrí oznámiť, že chceme rozdeliť platbu na každého zvlášť. Len v susednej ČR je to absolútna samozrejmosť a pýta sa to obsluha, a nedávno napr. vo Fínsku, sme všetci platili v bare každý sám za seba dokonca kartou (vo Fínsku sú služby úplne niekde inde, treba zažiť). Schválne, kto má na to sa to opýtať v Bratislave? Na Slovensku sme síce všetci permanentne nespokojní so všetkým, ale paradoxne si veľmi radi opäť tú nespokojnosť zopakujeme a ešte si za ňu aj zaplatíme.