1. Kto by mal o svojom postoji pochybovať? Tí, ktorí tvrdia, že Fico si atentát zaslúžil, alebo tí, ktorí to odmietajú? Tvrdím, že radšej desať krát spochybňujme naše dôvody, než by sme jeden krát (pokiaľ vôbec) pritakali extrémistickému činu.
2. Strašidelným spoločenským signálom nie je jednotlivý atentátnik, pretože ten môže byť aj úplny blázon. Desivé je veľké množstvo ľudí, ktorí sú presvedčení, že si Fico atentátom zožal to, čo si sám zasial.
3. Platí: Čím horší je obraz nepriateľa, tým racionálnejšie pôsobí extrémistické konanie voči nemu. Len málokto sa pohorší pri spomienke na atentát na Heydricha. Alebo pri pomyslení na neúspešné atentáty na Hitlera. Pretože Heydrich a Hitler boli desivo zlí a mocní. A bolo treba ich zastaviť.
4. Obraz Fica, ktorému časť verejnosti uverila, je naozaj strašný. Pod jeho klenbou sa každá minúta súčasnej vlády javí ako číra duševná agónia. Osobne si myslím, že tento obraz nie je celkom verný svojej predlohe. Že existuje v dôsledku zámerného zjednodušovania skutočnosti podľa kategórií dobra a zla. Črty Fica a jeho politiky sú na tomto obraze umne dotvorené a znetvorené, aby mohli slúžiť ako katalizátor želaných spoločenských zmien a mocenskej výmeny.
5. O politickom dianí nevieme priamo, ale prostredníctvom médií. Nikto dnes nepochybuje, že médiá sú viac-menej politicky angažované. Ako napríklad hovoria v Denniku n “Ide o veľa”. Jediným prostriedkom boja médií sú ich informačné kanály. Recipient správ teda už len samým prijímaním informácií získava o dianí obraz so silným politickým a spoločenským nábojom. Veci sú mu predstavené tak, aby sa v ňom budila motivácia pre konkrétne spoločenské a politické zmeny a ochota podporiť ich vlastným konaním.
6. Ak sa prichytíme pri tom, že máme určité pochopenie pre dôvody v prospech extrémistického činu, je to silný impluz na prehodnotenie vlastných názorov. A keďže naše dôvody sú informované z mediálnej obce, je to zároveň silný impuz na prehodnotenie svojich zdrojov. Pretože, ešte raz, nie ten by mal osebe pochybovať, kto odmieta pokus o vraždu, ale ten, kto má pre jeho vykonanie pochopenie. Predchádzajúca veta je tak presvedčivá, že mi znie ako morálny axióm.
7. Pred tvorcami obrazu stojí neľahká úloha – prestať malovať čerta na stenu. Lebo vytvorili informačné prostredie, v ktorom aj pokus o vraždu môže mať racionálny rozmer. Popritom musia nesklamať svojich predplatiteľov, ktorí môžu nadobudnúť dojem, že nedostávajú to, za čo si zaplatili.