Si vyštudovaný jazzový klavirista a popritom aj housový producent a remixér. Necítiš sa trochu ako Dr. Jekyll a Mr. Hyde?
Nikdy som to takto nevidel, ale celkom si ma týmto prirovnaním pobavil. Áno, dá sa to tak charakterizovať, aj keď neviem, ktorá z mojich tvárí - akustická alebo elektronická - je tá dobrá a ktorá tá zlá.
Ako si sa dostal k hudbe? Začalo to jazzom alebo elektronikou?
Môj otec je učiteľ hry na klavíri, takže začínal som akustikou. Potom som ako teenager začal chodiť do tanečných klubov, a môj kamarát mi povedal, že by som mohol byť dobrý DJ. Tak som si to vyskúšal a fungovalo to. Začal som s DJingom a popritom som študoval jazzový klavír.
Pre niektorých ľudí, aspoň tu na Slovensku, sú jazz a tanečná hudba dva nespojiteľné svety. Aké s tým máš skúsenosti ty?
Áno, aj v Nemecku nájdeš mnohých, ktorí to tak vnímajú. Pre mňa je to všetko predovšetkým o hudbe. Buď je dobrá alebo zlá, a nezávisí na tom, či je akustická alebo elektronická. Otvoreným ľudom to netreba vysvetľovať, a konzervatívci to jednoducho nechcú pochopiť.

Si známy ako hlavný protagonista projektu re:jazz, ktorý vydal tri albumy jazzových coververzií elektronických hitov. Ako vznikla táto myšlienka?
Už keď som študoval hru na klavíri, tak som sa snažil hrať aj iné veci ako jazzové štandardy. Coververzie elektroniky som hrával s mojim triom. Ľudia z vydavateľstva Infracom raz boli na jednom našom koncerte, a prišli s nápadom urobiť celý album takéhoto razenia.
Pôsobíš v troch projektoch: re:jazz, svojom vlastnom triu a elektronickom Motorcity Soul. Ktorá z týchto polôh ti najviac sedí?
Všetky tri mám rovnako rád, rozdiel je v ľuďoch s ktorými spolupracujem. V Motorcity Soul ma veľmi inšpiruje práca s človekom, ktorý si hovorí C Rock, na koncertoch re:jazz si zasa užívam live komunikáciu s viacerými hudobníkmi na jednom pódiu.
Myslíš, že DJ, ktorý má tak hlboké hudobné znalosti ako ty, môže byť lepší ako jeho „laickí" kolegovia?
Znalosť hudobnej teórie niekedy veľmi pomôže. Sú DJi, ktorí hrajú na hudobný nástroj, napríklad Jimpster alebo Ben Watt, a s nimi si veľmi rozumiem. DJi, ktorých background je skôr technický, hovorím im inžinieri, to niekedy netrafia harmonicky. Ja sa ako DJ v prvom rade snažím vybrať tie správne skladby, aby to malo hudobný zmysel.
Na čom momentálne pracuješ?
Práve idem zo štúdia, kde som pracoval na novom Motorcity Soul remixe. Motorcity navyše pripravuje aj nový singel, ktorý vyjde na anglickom labeli Aus. No a fanúšikovia re:jazz sa čoskoro dočkajú živého albumu a DVD, ktoré sme nahrávali v Japonsku.
