Event marketing ako forma komunikácie pre firmy

V modernom svete marketingu sa firmy usilujú komunikovať so svojim okolím tak, aby svoje produkty, či služby vedeli čo najefektívnejšie ponúknuť koncovému zákazníkovi, tomu pomôže efektívny nástroj s názvom event marketing.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kľúčové slová: event marketing, event, emócie, média, reklama; 

 Event marketing má v komunikačnom mixe nezastupiteľné miesto, ktoré v posledných rokoch nesie so sebou popularitu, určuje nové trendy, vytvára hodnoty, tradície a v neposlednom rade môžeme event marketing nazývať marketing o emóciach. Presýtenosť a zvýšená frekvencia reklamy v médiach prestáva mať na koncového zákazníka účinnosť. Za následok presýtenia klasickej reklamy v televízií, v rozhlase, na internete sa znižuje zaujatosť, ktorá je pri propagácií služieb, produktov firmy kľúčová. Ako je dobré známe, aby reklama bola účinná a priniesla so sebou efekt musí pôsobiť na ľudské zmysly. Na odvrátenie efektu nezáujmu v klasických druhoch reklamy nastupuje event marketing, ktorý má emocionálny vplyv na recipienta a vie tak plnohodnotne zaujať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Najdôležitejšie je predvídať, kam budú smerovať zákazníci a byť krok pred nimi." Philip Kotler

 Spoločnosti na trhu sa potrebujú odlíšiť, prilákať nové akvizície, potrebujú zaujatosť od okolia, v tomto smere sa jedná o vybudovanie vlastného imidžu. Samozrejmosťou zostáva, že budovanie imidžu firmy nieje niekoľko dňová záležitosť a vyžaduje komplexné nastavenie celého radu marketingových aktivít. Event marketing je jeden z nich. Cieľom číslo jedna každej firmy, či už malej alebo veľkej je naplnenie finančných plánov, ktoré sú vopred stanovené na určité obdobie. Event marketing je práve tá cesta moderného komunikačného mixu firmy, aby tieto finančné ciele boli podporené a do určitej miery naplnené. 

SkryťVypnúť reklamu

Pojem event marketing a event v skratke

 Ako už bolo spomínané event marketing sa zameriava hlavne na emočnú zložku každého recipienta. Recipient nemusí dlho premýšľať ale riadi sa pocitmi z prostredia. Hlavným ťažiskom event marketingu je event - udalosť. Pokiaľ by sme smerovali k hlbšiemu pátraniu v event marketingu, tak z väčšej časti sa spája s Public Realtions. Vzájomne väzby vytvárajú užšie vzťahy s existujúcimi a novými potenciálnymi zákazníkmi. V praxi to znamená dôležité prepojenie na značku. Taktiež reklama v spojitosti s Public Relations vytvára dôležitosť, súhru a je mierená priamo na cieľovú skupinu budúcich používateľov. “Event marketing má pravdepodobne s reklamnou najužšiu väzbu. Hlavnou úlohou reklamy v spojení s event marketingom je informovanie o pripravenom evente. Čím viac informácií je vysielaných cieľovej skupine, tým je väčšia pravdepodobnosť vysokej účasti na evente a tým spojená efektivita samotnej akcie. Spolupôsobenie môže mať opačné poradie. Event sa môže stať ústrednou témou reklamy sprevadzajúcou samotný event ako aj reklamnej kampane nasledujúcu po evente. V rámci predaja môže byť pozvanie na event použité v rôznych spotrebiteľských súťažiach, bonusových akciách a pod.“ (Lenhardt, s. 37, 2007). Hlavne zahraničné firmy využívajú event marketing a jednotlivé eventy ako nástroj, ktorý pritiahne k sebe určitú skupinu ľudí. Spojitosť ľudí na danom podujatí vytvára tzv. synergický efekt. Môžeme to chápať tak, že títo ľudia majú určité požiadavky, určité ciele a spolu tvoria jednotný komplex. 

SkryťVypnúť reklamu

Príklad: spoločnosť, ktorá sa venuje móde, vyrába oblečenie a prispôsobuje svoje trendy aktuálnym trhovým podmienkam vytvorí event, na ktorý pozve svojich potencionálnych ale aj existujúcich zákazníkov, medialistov. Existujúci zákazník môže poznať históriu firmy a produkty tak dokonale, že môže informovať iných ľudí okolo seba, čím zvyšuje propagáciu, informovanosť a hodnotu značky. Na evente firma zabezpečí modernú propagáciu produktov, kde si zákazník môže vyskúšať, ohmatať a vyjadriť pripomienky k produktu. Z pravidla sa môže jednať o výstavy, veľtrhy, miestne trhy, športové podujatia atď. Pre väčšiu popularitu môže firma svoj event propagovať v rámci reklamných kampaní. Taktiež je dôležité vytvárať sútaže, poskytovať zľavové kupóny a aktívne komunikovať s ľuďmi. Značnú úlohu tvoria média a ich informovanosť o udalosti. Je to jeden z článkov bez ktorých by nemohol byť event eventom. 

SkryťVypnúť reklamu

V konečnom dôsledku zanecháva event emočnú stopu. Komunikačný akt je kvalitnejší a potreby zákazníkov sú zreteľnejšie. O tomto hovorí aj Šindler (2003), ktorý tvrdí, že komunikácia so zákazníkom cez event je relevantnejšia, kvalitnejšia a spoločnosť tak vie zistiť skryté potreby a priania. Event môžeme tiež chápať ako proces komunikačného aktu medzi novodobými spoločnosťami a ich zákazníkmi. Komunikácia nebola nikdy pred tým otvorenejšia, sústredenejšia. Návratnosť spokojnosti alebo nespokojnosti s produktom dostáva firma ihneď, dokonca už v čase konania eventu. Najviac vytvárané sú športové eventy, vzhľadom na vysokú efektivitu a návratnosť

A čo Vy ? Očaril Vás nejaký event a sním spojený produkt, či služba ? :-)

Mgr. Martin Trenčanský 

martin.trencansky@hotmail.com

Zoznam literatúry

ŠINDLER, P. 2003. Event marketing. Havlíčkův Brod: Grada, 2003. ISBN 80-247-0646-6.

LENHART, J. 2007. Fórum manažéra. Bratislava, 2007. 37 s. ISSN 1336-7773.

Martin Trenčanský

Martin Trenčanský

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milovník IT technológií, nadšenec pre obchod, marketing a reklamu, gurmán dobrého jedla a príležitostný fotograf.Životné motto: "Každá prehra je výhrou, nemožné je možné, neexistujúce je existujúce, nedosiahnuteľné je dosiahnuteľné, keď chceme my sami." Martin Trenčanský Zoznam autorových rubrík:  MarketingNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

717 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

275 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Iveta Rall

Iveta Rall

53 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
SkryťZatvoriť reklamu