Takmer žiadne zasahovanie do nastavených ekonomických parametrov zo strany vlády je logické. Ficova vláda na splnenie svojich sľubov potrebuje predovšetkým hospodársky rast, ktorý jej naplní štátnu kasu. Len z naplneného rozpočtu sa dá rozdávať. Preto aj v pripravovanom štátnom rozpočte na budúci rok môžeme očakávať len kozmetické úpravy, aby sa vyrobili čo najmenšie škody v ekonomike. Na druhej strane však vláda potrebuje ukázať, že predsa len niečo robí. Potrebuje urobiť na občana dojem. Preto uprednostní vianočný príspevok pre dôchodcov pred valorizáciou, ktorá by znamenala zvýšenie dôchodku o isté percento každý mesiac. Vianočných 1500 – 2000 korún predsa v peňaženke urobí väčší dojem, ako pár desiatok korún raz do mesiaca. Štátny tajomník sám hrdinsky požiada o uvoľnenie z funkcie, aby sa urobil dojem na občana, že táto vláda je predsa iná ako predchádzajúca. V skutočnosti bolo len otázkou času, kedy novinári nájdu ďalší argument a našli – poľovačku...Vláda hrdinsky zápasí s monopolmi a na občana robí dojem, že to preto ceny benzínu každý týždeň klesajú. Stačí sa však pozrieť na ceny ropy pred piatimi mesiacmi. Dnes je ropa lacnejšia približne o 20 dolárov.Dojemná vláda vyhovuje. Kto by sa nepotešil nižším cenám benzínu, plynu atď... Aký dojem urobí vláda na občana, keď ropa pôjde hore a v kase nebudú prostriedky na ďalší vianočný príspevok?
Dojemná vláda
Ešte pred pár týždňami sa predseda vlády chvastal, že súčasná vláda urobila za 100 dní existencie viac ako obidve Dzurindove vlády za osem rokov. Väčšina súdnych ľudí sa pri tomto konštatovaní iba pousmiala. Zrušenie poplatkov u lekára, návrh na stiahnutie vojakov z Iraku a predvianočné príspevky je trochu málo. Nástup novej vládnej garnitúry ďaleko zaostal za jej predvolebnou razantnou rétorikou. Ale to veľmi dobre vie aj samotný premiér. Jeho slová majú jediný cieľ: urobiť dojem na občana.