Sliepka v slovenských médiách

Zdá sa, že to všetko začalo zavedením peoplemetra. Percentá sledovanosti sa stali pre televízne médiá posvätnou kravou pre určenie hodnoty programu. Čím väčšia sledovanosť, tým údajne lepšia kvalita. Obdoba jestvuje pri slovenskom tlačenom bulvári – čím väčší počet čitateľov, tým vraj denník alebo týždenník je viac mienkotvorný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Mediálny priestor postavil svoj úspech na masírovaní citov, neraz tých najjednoduchších. City sú bez pochyby dôležité v ľudskom živote, ale je rovnako dôležité ustrážiť, aby neboli násilne odtrhnuté od zdravého úsudku a intelektu. Tragédia rodiny v Krompachoch, ktorá následkom výbuchu plynu prišla o matku a dcéru; narodenie siamských dvojčiat; tancovanie pred kamerou a vybičovanie citov kvôli tomu, čo každý iný musí poctivo vydrieť vlastnou prácou či konfikty ľudí na ostrove, kdesi tisícky kilometrov vzdialenom od reálnych problémov, sa stali smutnou ukážkou gýčovitosti novinárskej a televíznej práce, ktorá žiaľ zastiera hodnotné príbehy, diela a reportáže. Podstrčiť mikrofón pred šokom vystresovaného šoféra, ktorý spôsobil dopravnú nehodu, sa stalo najlacnejším trikom na úspešný začiatok večerného spravodajstva. Známy starorímsky výrok „Ľud potrebuje chlieb a hry“, sa dejinne opakuje večer čo večer na televíznych obrazovkách. Akoby celé televízne umenie sa zvrhlo na neustály útok na city, slzy, dojatie, a žiaľ, ktoré sú však paradoxne trpko postavené na ľudskej biede, utrpení a nešťastí. Cieľ informácií je jediný - byť na mieste ako prvý a najlepšie jediný, pričom sa doslova ide aj cez mŕtvoly. Médiá chcú byť pri všetkom, kde ide o slzy a emócie, alebo ak chcete "plač a škrípanie zubami." Tieto snahy vedú k absurdnosti umelého vytvárania senzácii a nafúknutých bublín. Stratená sliepka v susedovom dvore sa stane národnou tragédiou s 10 minútovým komentárom a celoživotné dielo významnej slovenskej osobnosti sa vyrieši 10 sekundovým „šotom.“Níekto môže povedať, že komu sa nepáči, nech prepne. Ale na ktorý program? Zdá sa, že slovenský mediálny priestor musí prejsť cez túto absurditu senzácií plných emócií, aby postúpil o krôčik vyššie, možno bližšie k vyváženému chápaniu integrity ľudskej osoby. Že sa to nestane teraz a všade, je vopred jasné. Ten krok urobiť je však veľmi dôležité..., aj za cenu peoplemetrov.

František Trstenský

František Trstenský

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Učím a učím sa. Zoznam autorových rubrík:  Domáce dianieZahraničieZaujimavosti

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

313 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Radko Mačuha

Radko Mačuha

217 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu