
Áno, patrím k tej skupine ľudí, ktorí išli na Hodokvas len kvôli jednému interpretovi - Placebo. Chcel som ísť na nich do Brna, ale keď mali prísť do Piešťan, pre mňa to bolo spojenie príjemného s užitočným. Bez ladu a skladu musím povedať, že dojem z výborného vystúpenia mi kazili tí, pre ktorých tento festival bol len príležitosťou na trojdňový opijáš. Možno všetci títo moji "spríjemňovači" Hodokvasu sa nechceli len opiť, možno niektorí z nich prišli naozaj za hudbou, ale podmienky na festivale ich k tomuto stavu priviedli.
Viem, že získať silného partnera pre veľký hudobný festival na Slovensku je náročné a určite organizátori Hodokvasu sú radi, že sa im podarilo získať Coca-Colu. Každý stánkár povedal - kvôli partnerstvu nápoje červeného obra mali v segmente nealko exkluzivitu. OK, partnerstvo znamená exkluzivitu, je to úplne normálne. Žiaľ, v praxi exkluzivita znamenala to, že neperlivá fľaškovaná voda (zhodou okolností fľaškovaná len pár kilometrov od miesta festivalu, v obchode dostupná za menej ako dvadsať korún) bola drahšia ako - rovnako výhradné, ale 12 stupňové pivo. A to nehovorím o ocenení ďalších nápojov značky CC predávaných na Hodokvase.
Teraz sa na to pozrime z praktického pohľadu - kúpim si od smädu lacnejšie pivo s chuťou alebo drahšiu vodu či nealko? Môžete povedať - vzhľadom na cenu lístka rozdiel päť či desať korún na jednom nápoji je nič. Faktom však je, že človek, ktorý príde na open air festival, nevypije pollitra, ani liter, ale dva a viac litrov denne. A to nehovorím o otázke podávania alkoholických nápojov osobám mladším ako 18 rokov...
Nie, nie som nejaký suchý abstinent, ktorý sa prekrižuje, keď uvidí čo i len pohárik. Som však zástancom pitia s rozumom. Môžete povedať, že po bitke je každý generál. Alebo, že som to mohol vedieť vopred (veď tak to funguje aj inde) a ísť na koncert radšej do Brna. Veril som však, že to nebude až také zlé a zároveň verím, že možno o rok to bude lepšie...