| Film (rok premiéry) | premiérový víkend |
1 | Spider -man 3 (2007) | 151 mil. USD |
2 | Piráti Karibiku: Truhlica mŕtveho muža (2006) | 136 mil. USD |
3 | Shrek 3 (2007) | 122 mil. USD |
4 | Spider-man (2002) | 115 mil. USD |
5 | 115 mil. USD |
zaokrúhlené na mil., zdroj: BoxOfficeMojo.com
Túto letnú sezónu možno očakávať útok na tabuľku najvyšších tržieb premiérového víkendu ešte od trojice Transformers (premiéra v najlukratívnejší termín - pred Dňom nezávislosti), piateho Harryho Pottera a Simpsonovcov. Okrem toho v najbližších týždňoch prídu do kín najnovšia Pixarovka Ratatouille, Smrtonosná pasca 4, Bourne Ultimatum alebo Križovatka smrti 3. Prevádzkovatelia kín preto právom očakávajú mimoriadne úspešný rok.
Hollywoodske štúdiá za desať rokov zmenili svoju taktiku a stavili na nákladnejšiu produkciu, ale aj vyššie výdavky do marketingu. Očakávajú za to rýchlejšie vrátenie investovaných prostriedkov. Film je zároveň nosičom reklamy vo forme product placementu, ktorý (zatiaľ) obchádza len historické snímky, tie animované už dávno dobyl. Aj preto je Hollywood zaujímavým miestom na odloženie a zúročenie "zbytočnej hotovosti" pre rôzne finančné skupiny.
Kratšia životnosť amerických veľkofilmov súvisí aj s masívnou produkciou. Distributéri chŕlia blockbustery takmer s týždennou periodicitou, pravidelne s dvomi či tromi menšími snímkami nasadenými v ten istý víkend. Prevádzkovatelia kín, aj keď majú 12 sálový multiplex, si dnes majú možnosť vyberať z väčšej ponuky. Nedržia v svojej ponuke obohraný film tak dlho, po menej úspešnom víkende ho v budúcom programe (v USA začínajúcom piatkom) nahradia niečím novým. Najhoršie je to v prípade takzvaných "malých" filmov. Ak nezaujmú počas prvého víkendu, väčšinou končia. Preto neprekvapí ani to, že len siedmim filmom v histórii záznamov portálu BoxOfficeMojo.com sa podarilo v druhom víkende prekonať výsledok z prvého víkendu.
V čase filmov Titanic alebo Jurský Park bolo celkom bežné dočítať sa v novinách o filmových fanúšikoch, ktorí ten svoj film videli v kine tridsať či päťdesiat krát. Tento rozmer väzby k obľúbenému filmu dnes na seba prevzalo DVD respektíve internet. Divákovi stačí vidieť film na "striebornom plátne" raz, opakované pozeranie na seba preberá domáce kino. Z kina sa tak stáva priestor pre rýchlu konzumáciu filmu, akokoľvek komfortný je ten či onen multiplex.