
Fontána ( Fountain ) - veľmi zaujímavý príbeh o hľadaní "prameňa večného života" odohrávajúci sa paralelne v troch časo-priestorových prostrediach - prítomnosti, v príbehu zasadenom do obdobia dobývania Ameriky, ktorý napísala umierajúca žena a v akomsi virtuálnom, absolútne duchovnom prostredí mimo času napojenom však na súčasnosť, ktoré má byť (podľa oficiálnych materiálov k filmu) zasadené do 27. storočia. Film sa vyhráva s myšlienkou, aké pohnútky vedú človeka k dosiahnutiu večného života a či život bez smrti naozaj potrebuje. Hoci forma je podľa mňa až nápadne blízka hnutiu new age, dokáže osloviť tak veriacich v ktorúkoľvek podobu Boha, ako aj toho, kto sa považuje za ateistu. Musím však dodať, že okrem zážitku pre mozog, Fontána znamená však zážitok aj pre oči. Hodnotenie: Palec hore

Číslo 23 ( Number 23 ) - od tohto filmu som si veľa sľuboval. Silné mená - tak režisér, ako aj hlavný herecký predstaviteľ, a k tomu silná odozva u amerických divákov. Čakal som niečo na spôsob Šiesteho zmyslu alebo Mementa. Nechcem byť ten, kto pokazí zážitok z pointy tohto "chceli-by-sme-spraviť-mysteriózny-triler", preto Vám poviem len to, že pointa a až veľmi moralizujúci záver pôvodne zaujímavý nápad celkom zabili. Jim Carrey stvárňuje obyčajného muža, ktorého pri čítaní príbehu pripomínajúceho jeho minulosť začína pohlcovať strach. Carrey je to lepšie z tohto filmu a opäť dokazuje, že nie je len komediálny herec, ale dokáže stvárniť charakter viacerých tvárí. Škatuľkovanie ako mysteriózny triler a atmosféra, ktorú totálne zabije posledná 15 minútovka, to je to, čo z Čísla 23 robí priemerné béčkové kino. Hodnotenie: Sľubný začiatok, ale inak priemer

Pasca na žraloka ( Shark bait) - hoci mám veľmi rád animáky, môj dojem by sa v krátkosti dal povedať v jednej vete - kórejská(!) odpoveď na pixarovku Hľadá sa Nemo, pohrávajúca sa s prvkami z DreamWorksáckeho Príbehu žraloka. Pasca na žraloka je však viac "kórejská", ako zábavná. Nie som študovaný animátor, ale keď porovnám prevedenie tohto animáku s inými, aj staršími počítačom generovanými príbehmi, musím povedať, že na Toy Story je vidieť väčšia snaha a precíznejšia práca. Problém nevidím však len v prevedení, ale rezervy má aj scenár. Z 90 minútovej verzie by bolo potrebné ešte povystrihovať niekoľko "hluchých" minút, počas ktorých sa nehýbe ani dej a ani nie je na čo pozerať. Viem, že deti ťažko ovládnuť, keď si zaumienia, že chcú vidieť "nového Nema". Ak by to však bolo aspoň trochu v mojich silách, radšej by som už zobral dieťa na digitálnu disneyovku Tajomstvo Robinsonovcov, ktoré je aspoň trochu lepšie. Keďže podľa oficiálnych informácií Pasca na žraloka ide do kín v českom(!) dabingu, je veľmi pravdepodobné, že cieľová skupina sa do kina ani nedostane, respektíve filmu nebude rozumieť. Hodnotenie: Palec dole
Kvaska (Kvaska) - zatiaľ som nevidel, nehodnotím.
Neviditeľné deti (All the Invisible Children) - zatiaľ som nevidel, nehodnotím.