
Najúspešnejšia televízia pokračuje v zneužívaní ľudskej bolesti pre svoj profit. Už dnes avizuje projekt, v ktorom - tak ako minulý rok - má zosumarizovať najdôležitejšie udalosti uplynulých dvanástich mesiacov. A my, diváci môžeme poslať SMS s hlasom pre jednu udalosť, ktorú považujeme za naj. Medzi piatich "finalistov" sa dostali (pozn. výber vyšiel z internetového hlasovania návštevníkov portálu markiza.sk a aj pomenovanie udalostí je z tejto stránky):
Siamské dvojčatá Marek a Miško
Autobus smrti v Hriňovej
Výbuch v Novákoch
Výbuch plynu v Krompachoch
Katka na vozíčku porodila
Motivácia hlasovať je "silná" - jeden divák môže získať luxusný automobil.
Vážim si život každého človeka. Nemyslím si však, že uvedených päť udalostí je päť najvážnejších udalostí uplynulého roka. Ľudia, to na rok 2007 naozaj budeme spomínať ako na 365 dní menej šťastných správ?
Každú takúto anketu (vlastný sumár udalostí za rok 2007 avizuje aj Joj) postavenú na udalostiach, pri ktorých sa cítiacemu človeku sťahuje krk, považujem za zneužitie utrpenia druhých pre vlastný ekonomický prospech. Zvlášť, keď televízia motivuje zábermi z vraku autobusu v priekope alebo zo zničeného domu v Krompachoch posielať špeciálne tarifikované SMS. Ak aj vedenie televízie urobí "gesto", že výnosu z týchto SMS sa vzdá, už dnes sa teší na tučné výnosy z reklamy v reklamných prestávkach programu prešpikovaného slzami tých, ktorým bude niekto chýbať pri vianočnom stole.
A tak ako som povedal verejne nie Bailandu, hovorím nie aj galaprogramu 2007! Slovensko - Udalosti - Emócie.