V minulosti som bol osobou, o ktorú by sa dnešné televízie mohli naozaj pobiť. Pred televíznou obrazovkou som trávil viac ako šesť hodín denne, cez víkend aj viac. To však je u mňa minulosť. Televízor mám dnes pustený len minimálne, keďže neprináša obsah, ktorý by ma vedel osloviť.
Hoci sa hráči na televíznom trhu navonok snažia zaujať čo najväčšie množstvo divákov, ich cieľom nie je pobaviť a zaujať, ale jedine dosiahnuť čo najväčší podiel na trhu. Diváci už nepredstavujú tváre, ale percentá z koláča. Aby tieto čísla boli čo najvyššie, nasadzujú tento týždeň dva projekty, ktoré vďaka silnej podpore v tlačených médiách majú predstavovať niečo, čo musia všetci vidieť. Ja hovorím - nemusia! Osobne vyhlasujem bojkot projektom Celebrity Camp a Bailando a pridávam krátke vysvetlenie.

Celebrity Camp - chce byť reality šou na spôsob Survivor so slovenskými celebritami odložených vo virtuálnej záložni. Medzi účastníkmi tohto pionierskeho tábora pre "hviezdy" s prívlastkom tvárim-sa-že-som-hrozne-úspešný niet takého, ktorý by bol momentálne reálne na vrchole v svojom odbore. Ponuku prijímali podľa môjho názoru len takí, ktorí sa báli, že sa na nich už zabúda, a v účasti na Celebrity Campe videli spôsob, ako sa znova zviditeľniť, ako sa dostať do povedomia tlače a následne, ako získať nejaký kontrakt na reklamu alebo moderovanie firemných akcií alebo vydania albumu, ktorý doteraz žiadne vydavateľstvo nechcelo vydať kvôli slabému očakávanému číslu predaja. Pre televíziu je tento program zaujímavý kvôli tomu, že získa niečo, čím bude môcť vyplniť čas medzi reklamnými prestávkami. Bude tam more, hviezdy, intrigy, "láska"... ako hovoril istý český klasik - To je blbý, to se bude líbit. Odmietam sa pozerať na druhých, ako si užívajú platenú dovolenku. Radšej ten čas strávim tak, aby som si aj ja mohol dovoliť dovolenku podľa vlastných predstáv.

Bailando - áno, pozeral som (jedným okom od počítača) Let´s dance, ale Bailando nemusím. V tejto šou totiž nejde ani tak o to, kto aký pokrok v zvládaní jednotlivých tanečných prvkov robí. Tu je tanec na druhom mieste. Podstatný je "príbeh", ktorého zosobnením má byť súťažiaci. A divák bude posielať SMS s cieľom podporiť "dobrú myšlienku". Potrebuje viac pomôcť sirota, nezamestnaná, ťažko chorá mamička alebo postihnuté dieťa? Už vidím tie krokodílie slzy neúspešného finalistu, ktorý tak veľmi makal na tom, aby pomohol, ale - prepáčte za hrubosť - Bailando vyhrá "smrteľná choroba" a nie ON/A. Pritom celá šou je plná pokrytectva. Práve na tieto smutné príbehy budú ľudia reagovať ľudia a posielať sms-ky so špeciálnou tarifou. Ale komu pôjde výťažok zo sms? A ak šéf televízie na koniec ohlási, že pre veľký úspech šou Bailando (t.j. sledovanosť - t.j. zisk z reklamy) a odhodlanie súťažiacich splnia sen všetkým finalistom, bude to taký "pekný" a "milý" podvod. Cítim so všetkými, ktorí sa do tejto šou prihlásili a zvlásť s tými, ktorí sa nedostali medzi finalistov. Je totiž nad slnko jasnejšie, že ľudí oslovia príbehy účastníkov Bailanda a budú im posielať pomoc bez ohľadu na výsledok v súťaži. Ale nemožno zabudnúť na jedno - príspevok na splnenie sna víťaza bude neporovnateľne nižší ako predpokladaný zisk jeho tvorcov. A v tom je tá úchylnosť. Bailando nie je o tom, že človek sa podelí o svoj zisk s tým, ktorý má menej. Toto je o generovaní zisku z "pomoci" druhým.
V konečnom dôsledku uvedené reláciu nie sú určené pre diváka, ale len a len pre samotné televízie a zadávateľov reklamy. Verím, že Celebrity Camp osloví nejaká cestovná kancelária, Bailando zas farmaceutické spoločnosti.
So mnou však nech nepočítajú.