
Výzvu/odporúčanie predsedu predstavenstva Dopravného podniku Bratislava, a. s. Branislava Záhradníka, aby starší ľudia a deti z dôvodu vysokých horúčav obmedzili jazdu hromadnou dopravou som najskôr počul v rádiu a následne som ju našiel aj na SME online. Vysvetlil to tým, že vozidlá hromadnej dopravy nemajú klimatizáciu a ako povedal pre TASR: "Jediným možným riešením je zabezpečenie maximálneho vetrania počas jazdy..."
Teplo vo vozidlách hromadnej dopravy je neznesiteľné, to je fakt. Hoci to tak nie je napísané, táto výzva oslovuje všetkých (nielen starých a deti) a upozorňuje ich na to, aby použili iný spôsob dopravy ako ten hromadný. Už dnes sú ulice Bratislavy prepchaté a množstvo áut spôsobuje dopravné kolapsy, zápchy a prehrievania (nielen v autobusoch, ale aj osobných autách bez klimatizácie). Možno preto vyvodiť, že Záhradníkova výzva (ktorá je antireklamou na hromadnú dopravu) ide proti záujmom využívania hromadnej dopravy ako takej a smeruje podpore tej individuálnej. Každý, kto si to môže dovoliť, (nielen po tejto výzve) radšej nasadnedo klimatizovaného auta, kde sa nemusí lepiť na cudzieho, spotenéhochlapa. Ekologickým aktivistom sa pravdepodobne otvára nožík vo vrecku...
Čo si však uvedomuje len málokto, spomínané "horúčavové" vyjadrenie pána predsedu predstavenstva môže mať dopad na podnikanie akciovej spoločnosti, ktorá funguje vďaka príspevku hlavného mesta, čiže nepriamo z našich daní. Od pána Záhradníka ako manažéra Dopravného podniku by som skôr čakal výzvu smerom k svojmu akcionárovi, t.j. Hlavnému mestu na priamu finančnú injekciu na 1. priame a rýchle riešenie aktuálneho problému a 2. podporu na dlhodobé zvyšovanie komfortu v oblasti jazdy hromadnej doprave.
Mesto a mestskí zastupitelia by to mali pochopiť a pomôcť pri riešení tohto problému. Inak sa nám to o niekoľko rokov môže nepríjemne vypomstiť. Hromadná doprava totiž už dnes v konkurencii s autami s nižšou spotrebou ťahá za kratší (finančný) koniec a nemusí to trvať dlho, aby vážne kolabovala všeobecná doprava v Bratislave. Tento rok sme už zažili viacero, "len" párhodinových problémov. Pri masívnom prechode k individuálnej doprave (ktorá vyhovuje aj mnohým - bankám, obchodníkom s pohonnými hmotami) však Bratislava môže zažiť oveľa horšie stavy a oveľa častejšie.