
Nájsť si na internete vhodný let nie je problém. Keďže som v tomto trošku konzervatívna a chcela som mať papierovú letenku v rukách, bola som si istá, že si ju budem kupovať cez cestovnú kanceláriu. Našla som si vhodný let, bol tu však problém, len 45 minút na prestup v Paríži. V jednej cestovnej kancelárii mi nevedeli povedať či to stihnem, ale vraj asi áno. Tak som volala do Air France, ktorá daný let prevádzkuje. Slečna z call centra mi povedala, že ak mi to ten spoj vyhľadalo, určite to stíham... Stále mi to však nedalo. Kamarátka mi poradila jedného spoľahlivého a ochotného pána, ktorý je k dispozícii 24 hodín denne, má takmer všetky letiská precestované, takže mi bude určite vedieť povedať pravdu. Aj povedal. Prestup určite nemám šancu stihnúť. A tak sme začali hľadať iný let. Bola som však rozhodnutá, že už nebudem špekulovať a letenku si kúpiť v spoločnosti pre ktorú pracuje – v leteckej agentúre TUCAN. Prvý kontakt bol príjemný. Dohodli sme sa, že mi vyhľadá vhodné lety a pošle mi to na mail. Prišlo hneď niekoľko možností. Všetky však boli trošku drahšie, ako to čo som si našla na internete a tak som sa ho spýtala čo si myslí o mojej možnosti. Povedal, že je to ok, ale že či predsa len nechcem letieť tým čo mi on ponúkol. Keďže to bolo o necelé štyri tisícky drahšie, nechcela som... A tak mi poslali faktúru, ja som ju uhradila a prišiel mi mail s informáciami o lete, ktorý som si vybrala. Jediné čo mi trošku vadilo bol fakt, že nedostanem do rúk klasickú letenku, ale len elektronickú, ale po všetkom tom menení a hľadaní mi to už bolo jedno. Toto sa udialo pred necelým mesiacom. Odvtedy sa mi nikto z Tucan-u neozval. Mala som však nepríjemný pocit, nielenže mi nepovedali základné informácie ako kedy ísť na letisko, váhu batožiny a podobne, ale ani sa ma nespýtali, či nepotrebujem špeciálnu stranu, nechcem rezervovať sedenie a celkovo bol jeho prístup trošku zvláštny. Môj vnútorný pocit mi šepkal, že by som tam mala ísť a aspoň si skúsiť zarezervovať dobré sedenie, však 11 hodín v lietadle nie je až taká zábava. Napísala som mu mail, ale neodpovedal. A tak som sa dnes konečne prinútila zájsť za ním do kancelárie. Nebol tam a tak sa mi venovala jeho kolegyna. Pýtala som sa jej na elektronickú letenku, ktorá mi prišla, ktorý kód mám zadať na letisku. Bolo mi zvláštne že to bolo celé v slovenčine. Ukázala mi vzorovú letenku, ktorá však vyzerala úplne inak ako papier, ktorý mi zaslali. Dohodli sme sa, že jej mám zavolať, keď budem mať svoju v ruke a nájdeme to „moje rezervačné číslo“. Vysvetlila mi výhody elektronických leteniek, že ju človek môže kľudne stratiť, hocikedy si vytlačí novú. A že s klasickými to nie je možné a keď sa stratia sú problémy. Rezervovali sme sedadlá a ja som spokojne odišla. Našťastie to slečne nedalo a preistotu si preverila môj let. Zistila však, že ja elektronickú letenku mať nemám a už niekoľko týždňov mám u nich vytlačenú klasickú letenku a jej kolega mi to akosi zabudol oznámiť. Na moju otázku čo by sa stalo, keby som tam náhodou neprišla a zajtra do Viedne by som išla len s popisom cesty v slovenčine mi odpovedala, že by rýchlo nafaxovali na letisko moje údaje (či čo) a tam by mi rýchlo vystavili novú. To že na letisku budem skoro ráno a oni v tom čase ešte určite pracovať nebudú som s ňou už nemala chuť riešiť... Prístup dotyčného pracovníka leteckej agentúry považujem za maximálne neprofesionálny a nezodpovedný. Jeho vinou som mohla mať obrovské problémy pri ceste, a mohlo sa aj stať, že by som nakoniec nikam necestovala. Keď som to celé rozprávala priateľovi, okrem zhrozenia, že toto je snáď možné len na Slovensku, sme prišli aj na pravdepodobný dôvod, prečo sa mi zo začiatku snažil vnútiť drahší let. Bol prostredníctvom spoločnosti, od ktorej dostávajú predajcovia navyše bonusové body. Hm pekné, on by mal body a ja o pár tisíc v peňaženke menej (pokiaľ tento systém odmeňovania funguje u nás rovnako ako v zahraničí)...Nechcem týmto blogom tvrdiť, že táto spoločnosť funguje zle, alebo vás odhovárať od letu s nimi, veď aj kamarátka, ktorá mi ich odporučila mala doteraz len dobré skúsenosti... Len mi to nedalo nepodeliť sa o skúsenosť... Možno nabudúce budú pristupovať k zákazníkom aspoň trošku zodpovednejšie...Teraz mi už len zostáva dúfať, že ma nič podobného už nečaká a všetko dopadne výborne :-)