reklama

Doprava naša každodenná

Krátke zamyslenie nad tým, či sa oplatí cestovať v Bratislave hromadnou dopravou s označeným cestovným lístkom, resp. predplateným časovým lístkom alebo ani veľmi nie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Priznajme si, že existuje nejaká skupina ľudí, čo sa do zamestnania dopravuje ešte stále z väčšej časti prestarnutými prostriedkami hromadnej dopravy. Nejaké to promile preto, že je to ekologické a zvyšok preto, že nemá vodičák, auto, peniaze na benzín alebo si prosto po pracovnej dobe necháva priestor na nejaký ten alkohol, ktorý za volant nepatrí.
Táto skupina by sa mala riadiť prepravným poriadkom. Podľa neho má mať každý platný cestovný lístok. Niekedy je však samotné označenie lístka spojené so zápasom s ďalšou masou ľudí a modlitbou, aby ten „fasa“ prístroj nezblbol a lístok korektne označil. V prípade, keď tak prístroj alebo cestujúci neurobí, tak ho môže revízor, samozrejme za predpokladu, že ho stretne, pokutovať sumou 1.400,- Sk.
Každý si zráta, že pri cene polhodinového lístka 18 korún a pri denných cestách do práce a späť počas mesiaca s dvadsiatimi pracovnými dňami precestuje 756,- Sk (pre porovnanie mesačný celosieťový predplatný časový lístok máme za 720 korún, resp. trojmesačný za 1.900 korún, k tomu ešte bonusové jednorázové náklady za vydanie čipovej karty 160,- Sk a lahôdka - úhrada za plastový obal na kartu 6,- Sk). K tomu všetkému môžeme zarátať ešte nejaké tie cesty navyše cez víkendy, atď.

A teraz otázka. Ako často priemerná obeť hromadnej dopravy stretne v prepravnom prostriedku revízora? Ak menej ako raz za kvartál, tak sa potom vcelku oplatí odbremeniť sa od nákupu lístkov sprevádzaných hromžením na „zožraté“ chechtáky v automatoch, potom od ich označovania, odkladania a následného hľadania po vačkoch. Stačí sa spokojne voziť a čakať kedy si tento usporený „kredit“ nejaký sympatický revízor príde vybrať. Ale že za dopravu by sa malo platiť? Áno malo. Je to nemorálne? Nie viac ako postup Slovak Telecomu, keď vedome porušuje rozhodnutia Telekomunikačného úradu, z čoho inkasuje nemalé zisky (napr. viazanie DSL na telefónny paušál) a potom len občas zaplatí nejakú tú pokutu. Rovnako tak postupuje STV, keď vie, že prerušovať program reklamou sa nemá. Ale čo už, z tej reklamy sa tá pokuta zaplatí a ešte čosi aj ostane (to ešte pred tým, ako chlapci prišli na to, že Superstar v piatok večer su vlastne tri programy). No čo, oplatí sa. A prečo by občan, nespokojný s neustálym racionalizovaním (rozumej nelogické zmeny a zmenšovanie obslužnosti) a zdražovaním dopravy nemohol postupovať obdobne? Veď keď nemá lístok a chytí ho revízor, tak za to zaplatí, tak ako sa patrí, no a kým ho nestretne príliš často, tak snáď niečo aj ušetrí tak ako aj STV, či ST.

Na záver snáď len toľko, že si len stačí zvážiť faktory ako výskyt revízorov na určitých trasách, zvýšený adrenalín a vôľu správať sa trhovo. Nevraviac ani o tom, že veď s revízorom sa dá na Slovensku hádam vždy nejako dohodnúť...



Maroš Uhrík

Maroš Uhrík

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor je spolocensky tvor spravidla vnimajuci aobcas reagujuci na dianie okolo seba. Zvlastne znamenie? Ryby! :)Takito ludia z tychto kutov zemskej gule tuto na to kukali: Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu