HTML maily
Ján Vajda, administrátor POBOX.SK: "Občas mi to spôsobuje problemy. Ale to je práve ten pokrok, ktorý prišiel. Ľudia majú radi farbičky, obrázky a bohužial dostali do rúk nástroje, čím častokrát obsah je na druhej koľaji a prvá je forma. Smola je, že ľudí s estetickým cítením je menej ako tých, čo si to o sebe myslia. Ja som skôr vyznavač obsahu."
Denisa Špacírová, riaditeľka servera CENTRUM.SK: "Nemám výhrady voči takýmto e-mailom, podľa mňa je to v poriadku. Súčasťou HTML e-mailov by mohla byť možno aj textová verzia, aby klientom, ktorí nedokážu zobrazovať HTML e-maily, si mohli kľudne bez zbytočného dešifrovania prečítať e-maily."
Peter Polakovič, šéfredaktor INET.SK: "HTML maily su zbytočné a snažím sa ich nepouživať."
Matúš Serdula, študent a novinár: "Používam textové emaily. HTML emaily majú možno zmysel, ak ide o nejaký firemný mailinglist, ale na bežnú komunikáciu sú zbytočné. Ale v podstate je mi jedno o aký formát ide. V čase dial-upov som začal používať textové emaily - cez dial-up išli rýchlejšie :) - a zostal som pri nich."
Igor Kalaš, riaditeľ servera ATLAS.SK: "E-maily v HTML formáte sú mnohokrát prehľadnejšie a pre užívateľa vizuálne zaujímavejšie ako plain text. Zvlášť pokiaľ ide o dlhšie zdelenie, je použitie HTML formátovania e-mailu vhodnou vizuálnou pomôckou."
Vykať alebo tykať na internete?
Ján Vajda: "Na internet som došiel v dobe, ked tykanie bola úplne bežná vec. Ale vtedy celý internet bola skôr akademická záležitosť, kde sú podobné veci nejako inak chápané. Nevadí mi, ked mi niekto tyká, ale ja si už ani zďaleka netrúfnem tykať všetkým. Záleží od konkrétnych okolností."
Denisa Špacírová: "Pokiaľ sa jedná o e-mailovú komunikáciu, tak spravidla vykám až po návrhu jednej alebo druhej strany začínam tykať. Ak sa jedná o chaty, či diskusné fóra, myslím, že už je zaužívané nepísane pravidlo – tykanie. Proti tomu nič nemám a nezdá sami to neslušné."
Peter Polakovič: "Rozhodne si vždy okamžite tykám s kýmkoľvek, kto nie je klientom firmy v ktorej pracujem. Myslim si, ze pokiaľ nejde o obchodný vzťah, treba tykať okamžite, považujem to na internete za normálne, samozrejme všetko v rámci medzí slušnosti."
Matúš Serdula: "Ak ide o oficiálnu komunikáciu tak vykám. Aj keď sme na internete myslím že by sa mali dodržiavať bežne zaužívané štandardy komunikácie."
Igor Kalaš: "Záleží od situácie... Pokiaľ sa s niekým zoznámite na chate, je nepravdepodobné, že s ním chcete uzavrieť biznis. V rámci komunitných riešení a služieb je tykanie štandard a pokiaľ by ste sa z tohto priemeru snažili vyčleniť, skôr by ste získali povesť čudáka, ako slušne vychovaného muža."
Tomáš Abaffy, dizajnér a tvorca internetových stránok: "To závisí od internetovej stránky, služby... Ak si objednáte niečo v online shope, tak vám určite budú vykať. Ale ak s niekym chcete chatovať, tak si budete asi od začiatku tykať..."
Miloslav Sova, predseda združenia Internet pro všechny: "Je to dosti špatný zlozvyk, zejména se však týká uživatelů pod 20 let. Já osobně každému při prvním kontaktu samozřejmě vykám a na tykání přecházím pouze když přijde signál z druhé strany, nebo když cítím, že sme si s dotyčným vyměnili dostatečný počet e-mailů a máme společné zajmy navrhnu tykání sám."
Písať v e-mailoch s diakritikou alebo bez nej?
Ján Vajda: "Bez diakritiky. A asi sa toho už nezbavím."
Denisa Špacírová: "E-maily posielam väčšinou bez diakritiky. Kedysi existoval problém technického rázu, že text s diakritikou sa prijímateľovi správy nezobrazoval korektne."
Peter Polakovič: "Bez diakritiky."
Matúš Serdula: "Emaily píšem bez diakritiky a to najmä preto, lebo je to rýchlejšie. Diakritiku nepoužívam ani pri instant messagingu."
Igor Kalaš: "Pokiaľ je reč o e-mailovej komunikácii, tak bez diakritiky."
Miloslav Sova: "Většinou s diakritikou. Stává se mi totiž, že mi někdo pošle i důležitou věc určenou k publikování bez diakritiky a já pak pracně dodávám čárky a háčky."