
Ich predstava o dobrovoľníctve je dosť podobná a pomerne dobrodružná. Radi by vycestovali do Afriky, Ázie, na blízky či stredný Východ a pomáhali priamo v teréne. Ľuďom, ktorí sa ocitli v núdzi v dôsledku ozbrojeného konfliktu, prírodnej katastrofy alebo klimatickej zmeny. Zo všetkých strán predsa počúvame, ako je takáto dobrovoľnícka pomoc potrebná. Práca v teréne je však len jednou časťou humanitárnej pomoci.
Tou druhou, a menej zviditeľňovanou, je práca v zázemí, v kancelárii či administratíve. Tento druh pomoci je rovnako dôležitý, pretože bez nej by sme sa do terénu vôbec nedostali. UNICEF je organizáciou, ktorá na svoju činnosť nedostáva nijaké prostriedky z rozpočtu OSN či štátneho rozpočtu. Funguje len na báze dobrovoľných darov ľudí, ktorým osudy detí v ďalekých krajinách nie sú ľahostajné. Práve vďaka nim môže UNICEF prostredníctvom svojich fundraizingových kampaní podporovať celosvetové programy humanitárnej pomoci v oblasti zdravia, vzdelávania, výživy, očkovania, hygieny, sanitácie a ďalších. A tu práve nastupujú do praxe tí iní – voľným okom neviditeľní – dobrovoľníci, ktorí nachádzajú uplatnenie aj u nás v UNICEFe. Pomáhajú nám zviditeľňovať UNICEF a našu prácu, aby sa o našich aktivitách dozvedelo čo najviac ľudí. Vytvárajú pre nás kampane, výzvy, tvoria grafiky či vzdelávacie videá a hry, zúčastňujú sa vzdelávacích stretnutí, aby sami vedeli ďalej rozširovať dôležitosť misie UNICEFu. Počas verejných zbierok nám pomáhali priamo v uliciach zbieraním peniažkov do pokladničiek. Upravujú a prekladajú rôzne texty, na sociálnych médiách sa stávajú influencermi a ich práca tak prináša reálny výsledok. Vďaka nim tak môžeme pomáhať ešte väčšiemu počtu detí po celom svete, ktoré sa ocitli v núdzi.
Rozmýšľaš aj ty nad tým, ako urobiť niečo užitočné? Chcel by si pomôcť, ale nevieš ako? Pomoc nemusí byť vždy viditeľná. Staň sa 15 minútovým dobrovoľníkom a pomôž nám pomáhať ešte efektívnejšie. UNICEF sa spojil s tímom Samo Europe, aby spoločne realizovali inovatívnu štúdiu o tom, čo ľudí motivuje pomáhať s UNICEFom
Štúdia je úplne anonymná. Pozrieš si 3 videá a následne vyplníš krátky dotazník s otázkami týkajúcimi sa videí. Celý proces trvá maximálne 15 minút, a aby bola tvoja odpoveď hodnotiteľná, je potrebné, aby si prešiel celým procesom až do konca. Práve tak bude 15 minút tvojho času efektívnych. Životy ľudí nezachraňujú len superhrdinovia v teréne. Humanitárna práca je prácou tisícok ľudí, o ktorých často nikto netuší, že pomáhajú. Pridaj sa k nim aj ty. Klikni sem a začni.
Vďaka týmto výsledkom bude môcť UNICEF zvoliť v budúcnosti najefektívnejší typ komunikácie vo svojich kampaniach. Výsledky štúdie zverejníme na našom webe v priebehu januára až februára 2022.
Spolupráca UNICEF a Samo Europe
UNICEF na výskume spolupracuje s firmou Samo Europe. Vznikla ako univerzitný startup pri Fakulte ekonomiky a manažmentu SPÚ v Nitre. Jej hlavným cieľom je transfer poznatkov a inovácií do praxe. Firma sa zaoberá inovatívnymi riešeniami v marketingovom prieskume a umožňuje využívať najmodernejšie marketingové technológie v praxi. Aj to je dôvod, prečo UNICEF na Slovensku spolupracuje so Samo Europe. Vďaka tejto spolupráci slovenskí študenti a študentky získavajú praktické zručnosti počas štúdia a kreativita mladých ľudí zo Slovenska sa prezentuje v rámci medzinárodnej organizácie UNICEF.