8-ročnému Sulaimonovi Faroukovi chýbajú kamaráti zo školy. Keď prežíval nostalgiu za časmi, keď mohol chodiť do školy, nakreslil svoj portrét ako drží knihu a po lícach mu stekajú slzy.

"Plakal som, držal som knihu a v duchu som sa modlil, aby tento koronavírus zmizol." Kedykoľvek vidím svoju školskú tašku, spomeniem si na svojich učiteľov a priateľov. Dúfam, že ich čoskoro uvidím. “

14-ročný Michael Gajilo, ktorý tiež rád maľuje vyjadril svojím obrazom čo pre neho a pre jeho rodinu znamená karanténa.

„Tieto kurčatá predstavujú moju rodinu. Klietka reprezentuje vládne nariadenie o karanténe a dodržiavanie sociálneho odstupu. Kukurica predstavuje množstvo jedla, príležitostí a vedomostí,“ vysvetľuje Michael.
„Namaľoval som sliepkam hrebene červenou farbou, ktorá symbolizuje energiu. Uvedomil som si, že energia mojich rodičov je teraz zbytočná, pretože nepracujú a ak to bude takto pokračovať, nebudeme mať ani čo jesť.“

Hnev a frustrácia vyústili do sociálnych nepokojov v niektorých častiach Nigérie, najmä v Lagose.
„K tejto kresbe ma inšpirovala lúpež, ktorá sa odohrala neďaleko odtiaľ, kde bývam a spôsob, akým ľudia navzájom kričia,“ hovorí 13-ročný Pius Divine.


Pius dúfa, že vláda v Nigérii poskytne prostriedky na zmierenie ťažkostí, ktorým čelia zraniteľné komunity.„Reakcia na tvári muža zobrazuje jeho frustráciu. Žiada vládu, aby občanom poskytla veci, ktoré potrebujú, ako sú jedlo a peniaze.“

14-ročný Okeshina sa chcel prostredníctvom svojho autoportrétu podeliť o poučenie, ktoré sa naučil počas lockdownu.
„Pred príchodom koronavírusu do Nigérie pracoval môj otec každý deň, aby uživil rodinu. Šetril a povzbudzoval ma, aby som urobil to isté. Keď došlo ku karanténnym opatrením, môj otec mohol použiť peniaze, ktoré ušetril, aby nás uživil.“

„Keď sa karanténa predlžovala, rozhodol som sa rozbiť svoje prasiatko. Tú malú sumu, čo som ušetril, som dal otcovi, aby nám mal za čo kúpiť jedlo. Touto cestou som chcel povedať ľuďom, aby šetrili a boli pripravení na horšie časy v budúcnosti.“

O svoje skúsenosti z dodržiavania sociálneho odstupu sa podelil aj 14-ročný Taiwo Monday.
„Tesne pred začiatkom vyučovania som videl svojho kamaráta ako prichádza do školy. Chcel som mu potriasť rukou ako vždy, ale požiadal ma, aby som sa k nemu nepribližoval.“

Jeho obraz znázorňuje potrebu fyzickej blízkosti v čase dodržiavania sociálneho odstupu od svojich kamarátov.