Na tento fakt vsadili vo švajčiarskom lyžiarskom stredisku Flims-Laax-Falera. Celodenný lyžiarsky lístok pre nadchádzajúcu sezónu predávajú za 71 Frankov, teda o 3 Franky viac ako minulú sezónu. Je to cena vysoká, ale v porovnaní s americkými zimnými strediskami len zdanlivo, pretože v Amerike zaplatia lyžiari za denný pôžitok lyžovať viac. Rovnako v porovnaní s golfom je lyžovanie lacnejšie a iné sú lacnejšie ako lyžovanie zdanlivo len preto, že sú spolufinancované z iných ako podnikateľských zdrojov. Reto Gurtner z Weisse Arena Gruppe necháva preto rozhodnúť samotného návštevníka, či vzťah medzi „cenou - službou - zážitkom" zodpovedá jeho predstavám.
Weisse Arena Group verí, že cena, ktorú musia lyžiari zaplatiť, ak sa rozhodnú zakúpiť celodenný lyžiarsky lístok po svojom príchode do strediska, nerozhoduje. To, čo oslovuje návštevníka, je dobre nastavená odbytová a z nej vychádzajúca marketingová politika. Weisse Arena Group investovalo do online predaja a na internete prezentuje svoje služby s cenami vrátane informácie o možnostiach nákupu. Niet čo tajiť, základná cena celodenného lyžiarského lístka je o 3 Franky vyššia ako v minulej zimnej sezóne, ale nadchádzajúca víta lyžiara dvomi novými zariadeniami a ďalšími novými zjazdovkami. Online predaj je postavený na systéme predaja leteniek (https://plus.laax.com/de/home/ a je podporovaný systémom zliav, takže kto chce lyžovať, môže v ideálnom prípade získať celodenný lyžiarsky lístok už od 39 Frankov. Rozhoduje teda čas. Čím skôr hosť lyžiarsky lístok zakúpi, tým nižšie sú jeho ceny.
Rovnaké ako minulý rok zostávajú ceny celodenných lyžiarskych vlekov vo švajčiarskych zimných strediskách Arosa (61 Frankov), Lenzerheide (65 Frankov), ale najlepšie obídu hostia hotelov v Engadine. V regióne sa dohodlo viac ako 100 hotelov, že pri dvoch prenocovaniach ich hostia zaplatia za celodenný lyžiarsky lístok len 25 Frankov.
Uvedené potvrdzuje pravidlo, že odbytová politika musí časovo predchádzať politiku marketingovú. A naopak - úspech marketingových akcií sa dá zmerať vyhodnotením predaja.
Kto zabúda na toto pravidlo, zamieňa marketing s "imidžovkou", pretože predaj je to, čo rozhoduje. Marketing predaj len podporuje. Preto štátna marketingová organizácia SACR nekoná v oblasti predaja, ale je cinná len v oblasti informácií a tvorby značky Slovenska ako pre cestovný ruch príťažlivej krajiny.
To, čo chýba na úrovni regiónov, je funcný predajný systém. Kedže neexistuje, suplujú ho veľké akciové spoločnosti, ktoré v danom regióne podnikajú a sú v porovnaní s inými dostatočne finančne vybavené pre využitie drahých IT technológií. Ostatným zostáva možnosť využiť dobré postavenie vodcu na trhu alebo naopak, doplatiť na jeho nesprávne rozhodnutia. Aby sme eliminovali obchodné riziká týchto spoločností, je nevyhnutné, aby sa doriešil management destinácie tak, ako ho poznajú v regiónoch, ktoré pochopili, o čo v modernom riadení reginu cestovného ruchu ide...