V našich končinách je to niečo ako Microsoft. Slovo Windows zameňte za slovo Pálava a takmer monopolné postavenie na trhu pripadne břeclavskému Gumotexu.

Pálava (kanoe) zďaleka nie je jediná odroda moravského výrobcu člnov z gumotextílií. Ja osobne jazdím na Solare. Je to nafukovací kajak.

1. SLOBODA
Nie som viazaný na naväzovanie člnu na príves a strechu auta. A nemusím riešiť "pendl", to je český výraz pre pendlovanie minimálne dvoch vodákov autami pred a po splave s cieľom vyložiť/naložiť posádku a člny.
S člnom vo vaku na chrbte, s pádlom v jednej ruke, s vodotesnou nádobou na cennosti v druhej sa dá cestovať vlakom, busom aj stopom. A teda splav začať a skončiť tam, kde sa komu aktuálne chce, alebo počasie dovolí.

V Bratislave sa zvyknem po práci previezť z Devínskej Novej Vsi po Morave k Devínu a odtiaľ dole do Karloveskej zátoky. Kým čln schne, sledujem ho z Marka Twaina. Potom električkou späť domov do Dúbravky.
Veľmi zaujímavé je ale previezť sa Bratislavou popod všetky jej mosty. Pripájam krátke video z jesene 2015. Došiel som do Čunova, čln som tam sfúkol a busom späť domov.
2. BEZPEČNOSŤ
V nafukovacom kajaku mám zadok zasunutý medzi dva nafúknuté valce. Prevrátiť sa je veľmi ťažké.
S nafukovačkami je ale problém na otvorených vodách, ak fúka protivietor. Majú slabý ponor a vietor sa vie do nich pekne oprieť. Nebezpečné to môže byť na mori, ak zafúka od pevniny a čln aj s posádkou zaveje ďaleko od brehu.
3. RÝCHLOSŤ
Nafukovacie člny sú o poznanie pomalšie ako tie "naozajstné". Na splave z Viedne som pádloval o106, no na morské kajaky som sa nechytal. Napriek tomu som 54 km dokázal absolvovať za celkom slušných 6 hodín v protivetre.
Najlepšie je sa ale nikam na nafukovacom člne neponáhľať. Posledná fotka je z Lednicko-Valtického areálu. Verím, že tento blog pomohol niekomu, kto uvažuje o kúpení člna. Ahoj!
