Pozvanie do trojky bolo donedávna škandálom, do štvorky dnes nie

Svet sa zmenil. A nielen ten infokomunikačný. Ochladol, sprofesionalizoval sa. Nemožné je denne možné. A zázraky prichádzajú každý druhý deň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Za dvadsať rokov dátové, internetové a hlasové komunikácie poskočili vo vývoji ako za sto predchádzajúcich rokov, ak nie viac.

Pred viac ako dvadsiatimi rokmi mobilný telefón vyžadoval najmä nepredstaviteľnú sumu a svaly, aby ho človek odniesol. Prenos dát si mohli dovoliť zaplatiť takisto len tí najbohatší – banky, veľké firmy a korporácie. A dnes? Na ulici nestretnete človeka, čo by nevytiahol z vrecka aspoň jeden smartfón s pripojením na internet a tínedžeri dátujú ostošesť cez celé množstvo aplikácií a nástrojov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebudem riešiť otázku, či sme v zajatí infokomunikačných nástrojov, alebo nám najmä vynikajúco slúžia. GSM štandard a neskoršie technológie postupne otvorili brány komunikácie doširoka a 4G LTE siete dnes a plánované 4,5G a 5G technológie ponúkajú priam netušené možnosti, aplikácie a rýchlosti. A to je určite dobre. Najmä, ak sa ceny vyvíjajú v prospech spotrebiteľov, zákazníkov.

No tu si dovolím trochu nostalgie. Lebo tých posledných dvadsať rokov ultrarýchleho rozvoja predstavuje aj môj profesionálny život, prácu a rozvojové infokomunikačné projekty. Dobu, kedy na začiatku bol len jeden operátor. S ťažkopádnou technológiou, ale presvedčený, že všetko vie najlepšie, a nič sa mu nemôže stať. Našťastie existuje konkurencia. NMT sieť prevalcovali GSM siete. Prišiel ďalší konkurent, viac otvorený ľuďom, inovatívny, ústretový a navyše rozvinul aj podporu sociálne zodpovedných a charitatívnych projektov. Nečudo, že si získal sympatie ľudí aj zákazníkov. No služby sa ďalej rozvíjali, 2G vystriedalo 3G, viac minút, väčšie objemy dát, vyššie rýchlosti, najnezmyselnejšie poplatky sa z časti stratili z cenníkov a podmienok napísaných nečitateľne malými písmenami. Ten prvý sa začal správať korektnejšie a ten druhý dávno zabudol, že chcel byť priateľský a ústretový. Počítanie miliónov človeka aj firmu zmení…

SkryťVypnúť reklamu

Ako to už býva, kde sa dvaja bijú, príde tretí… Dožadoval sa férovej príležitosti, dôvery zákazníkov, ponúkal jednoduchšie a výhodnejšie služby. Na to spotrebiteľ vždy počuje, po počiatočnej opatrnosti, otestovaní, vyskúšaní ponuky vyjadrí svoju dôveru aj podpisom zmluvy. Je to predsa nepochybne prospešné, ak si zákazník môže vybrať. A najmä ak neplatí zbytočne za službu, ktorú nepotrebuje, alebo ju môže dostať lacnejšie. Ale ako sa hovorí – pýcha predchádza pád. Rýchlo aj ten tretí zabudol, že žiadal, aby dostal šancu, nech majú zákazníci možnosť vybrať si z čo najširšej ponuky. Dnes hlasito, ako to je len možné, spolu s druhým kričia, že číslo tri je najvyšší možný počet, do akého zákazník bez ujmy dokáže narátať…

SkryťVypnúť reklamu

Nie, priatelia. V minulom storočí, keď sa začala tá dynamická dvadsaťročnica, bolo škandálom čo len naznačiť, že by niekto išiel do trojky. Dnes si ale ľudia vedia predstaviť aj viac. A za trojkou nasleduje Štvorka.

Obrázok blogu
Stano Verešvársky

Stano Verešvársky

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Roky praxe v IT a telekomunikačných firmách mi dali úžasné zistenie: „Počítače a technologické trendy sú rovnako zaujímavé a vzrušujúce, ako ľudia, ktorých pri nich stretnete (!?)“Spolu sú killerská kombinácia. Nedá mi o tom nepísať. Príbehy som mal vždy rád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu