Ostatné matiné patrilo slovensko-americkej klaviristke Eve Virsik, jej ruskému umeleckému partnerovi Alexeiovi Kornienkovi a dielam pre štvorručný klavír od Mozarta, Schuberta a Dvořáka.
Eva Virsik bola mimoriadne nadaným dieťaťom, je laureátkou celého radu klavírnych súťaží, po výhre na Medzinárodnej klavírnej súťaži Bedřicha Smetanu debutovala so Západočeským orchestrom pod taktovkou Libora Peška a hrala v pražskom Rudolfíne a v bratislavskej Redute. Jej skvelá technika a spôsob hrania sú živým dôkazom slávnej klavírnej školy z Čajkovského Konzervatória v Moskve, kde študovala u Stanislava Neuhausa a Yakova Zaka. K jej laureátstvam sa pridala aj Zlatá medaila z Medzinárodnej súťaže Marie Callas v Aténach. Eva Virsik koncertuje po celom svete, o.i. hrala aj v slávnej Carnegie Hall v New Yorku. Pôsobí pedagogicky v USA, Nemecku, Rakúsku a na Slovensku na Vysokej škole múzických umení v Bratislave a naprieč kontinentom vedie majstrovské triedy. Je rezidenčnou umelkyňou firmy Steinway &Sons.

K spolupráci do Bratislavy pozvala Eva Virsik nemenej zaujímavého umelca - Alexei Kornienko je Moskovčan a tiež bývalý poslucháč v triede Yakova Zaka. Po víťazstve na Medzinárodnej súťaži Sergeja Rachmaninova v Moskve sa presťahoval do Rakúska, kde odvtedy pôsobí ako klavirista, dirigent, pedagóg a manažér (je riaditeľom Wörthersee Classics Festival). Kornienko je spoluzakladateľom Súboru Gustava Mahlera a členom Umeleckého klubu Bösendorfer.
Štvorručná hra a jej repertoár existujú a pestujú sa hlavne na školách, na verejných koncertoch odznievajú zriedka. Matiné bolo aj preto lákavým a publikum zaplnilo krásny palác do posledného miesta. Starostlivo vybraný program pozostával z originálov kompozícií pre štvorručný klavír - odznela Sonáta A dur KV 381 (123a) Wolfganga Amadea Mozarta, Fantázia f mol, op. posth. 103, D 940 Franza Schuberta a prvých osem zo Slovanských tancov Antonína Dvořáka (plus ďalší z druhej časti cyklu ako prídavok).
V sále Mirbachovho paláca čakal týchto dvoch významných hostí klavír zn. Petrof, ktorý si nechali plne otvorený, čo spôsobilo veľmi sýty a ostrý zvuk v sále a do istej miery aj uškodilo Mozartovi. Obaja klaviristi sú vynikajúci virtuózi, v Mozartovi hral soprán Kornienko a v Schubertovi a Dvořákovi Eva Virsik (t.z. že sedela napravo). V Mozartovi som postrádala ešte väčšiu dynamickú škálu, hlavne pianissimá, ale pripisujem to aj nástroju. Schubert ma zaujal celkovou výstavbou diela, gradáciou a napätím, interpretácia bola štýlová, romantická, presvedčivá. Z hľadiska voľby repertoáru sa mi zdal najšťastnejší Dvořák a jeho Slovanské tance. Ocenila som muzikalitu, hravosť, ľahkosť, súhru oboch partnerov. To bolo dielo, ktoré sa hodilo aj do sály, aj k tomuto (nie ideálnemu) klavíru. Z dokonalej virtuózky Evy Virsik vyžaroval profesionálny pokoj, bravúrne zvládala všetky party, ba v niektorých momentoch sa - našťastie - aj pousmiala.
Mirbachov palác je skvelé miesto pre koncerty a cyklus Hudobného centra ho roky výborne využíva.
