Fanúšikom klubu zo Spišskej Novej Vsi som už 14 rokov. Vzhľadom na moje zdravotné znevýhodnenie nemôžem futbal aktívne hravať, tak som pri ňom ostal aspoň takto. Napriek tomu sa v oblasti marketingu športu a futbalu celkovo, vzdelávam. Hráči v najstaršom klube v meste nemajú na svoj rozvoj vytvorené podmienky, aké by mali mať. Súčasťou realizačného tímu nie je fyzioterapeut, ktorého úlohou je dohliadať na pripravenosť hráčov a v prípade zranenia s hráčmi odborne zhodnotiť ich stav, možný návrat na trávniky a tak podobne. Taktiež klubu chýba kondičný tréner, ktorý by mal práve dohliadať na záťaž, aby sa predchádzalo zranenia hráčov.
Z marketingového hľadiska má klub síce na Facebooku stránku, ale klub zablokoval možnosť komentovania čím sa stráca interakcia s fanúšikmi. Ako dobrý príklad uvediem neďaleký hokejový klub, ktorý na sociálnych sieťach ponúka pre fanúšikov rôzny obsah. Od rozhovorov s hráčmi a vedením, cez vtipné videá, až po členstvo v klube fanúšikov s názvom Hrdý Rys. Toto členstvo ponúka možnosť zakúpiť si merch, ako napríklad tričká, bundy a podobne. Klub si tak buduje komunitu, ktorá ho neustále podporuje.
Ďalej by bolo vhodné stretávať sa s ľuďmi na konferenciách klubu, kde by fanúšikovia mohli ponúkať svoje názory a postrehy ohľadom futbalového klubu. Mohlo by to byť neformálne pri pive, alebo aj inde. Klubu ako takému chýba kontakt s fanúšikmi. Ten potom nemá pocit, že niekam patrí.
Ďalej by sa mohlo marketingovo využiť, že práve Futbalový klub Spišská Nová Ves je najstarším športovým klubom v meste a že v ňom dlhodobo vychovávajú hráčov, ktorí sa presadzujú aj v zahraničí.
Ako fanúšika a odborne zdatného človeka ma mrzí, v akom stave sa klub nachádza a že moje nápady a podnety ostávajú nevypočuté.
Stav klubu dokumentuje aj titulná fotografia tohto článku. Návrat do tretej ligy by mal pre klub byť varovným prstom a nie dôvodom na prezentáciu.