Som mladý človek s ťažkým zdravotným postihnutím. Chodím na rôzne výlety alebo kratšie dovolenky. Z tohto dôvodu by sa mi hodilo byť úrazovo poistený. Z poisťovne mi bolo ponúknuté uzavretie poistky. Agentku som informoval o mojom zdravotnom stave. Informovala ma že sú schopní vytvoriť zmluvu aj pre ZŤP. Dohodli sme si teda stretnutie. Na ňom sme uzatvorili zmluvu a detailne som agentku informoval o mojom zdravotnom stave. Po vypracovaní zmluvy som zaplatil prvú splátku. Mala mi byť vrátená, doteraz však nie je.
O pár dní ma však agentka informovala že z dôvodu zdravotného stavu mi poistenie zamietli. Bol som sklamaný, no rátal som s tým. Len málo poisťovní a bánk totiž poskytuje ťažko zdravotne postihnutým občanom svoje služby.
Rozumiem tomu, že takýto človek poberá invalidný dôchodok. No ten v mnoho rodinách nemusí pokryť výdavky, napríklad na pohonné hmoty alebo lieky. Úraz sa človeku v mojom prípade stane skôr z nehody alebo neopatrnosti, ako z diagnózy. Agentka mi pri zmluve spomínala že mala klientov s hendikepom, čo chápem. Existujú rôzne menšie postihnutia, ako mám ja. Podľa vyjadrenia z výpovede od zmluvy so mnou nemôžu uzatvoriť poistenie z dôvodu príliš vysokého zdravotného rizika.

Spomenul som rôzne diagnózy. Aj my, ktorí sme relatívne schopní osamostatnia sa tak chceme urobiť. Chápem, že pre banky a poisťovne je takýto klient rizikový. Preto by bolo najlepšie zmeniť niektoré veci v prospech týchto ľudí. Takéto zaobchádzanie môže byť vnímané ako diskriminačné. Týmto článkom chcem poukázať na takéto problémy. Verím, že v budúcnosti sa už nebudú vyskytovať