...S autoservisom na večné časy!

Písmo: A- | A+

My, aktívni vodiči, radi jazdíme, radi sa pýšime našimi štvorkolesovými hračkami. Citlivo vnímame hoci aj drobnejšie nezhody na aute, napríklad, keď sa rozsvietia oranžové kontrolky.

Nebolo tomu inak ani v mojom prípade. Ale poďme pekne po poriadku.

Celý príbeh začal tým, že mi ľudovo povedané vyfučala klimatizácia, no a v týchto úpekoch aké zažívame posledné roky to naozaj nie je výhra. Dlho som sa rozhodoval kam s klimatizáciou. Výber toho správneho autoservisu, pochopiteľne, nie je sranda. Pokiaľ nemáte poruke svojho vreckového servisáka alebo známeho, ktorý ma známeho servisáka, tak je to príprava jak vylodenie v Normandii. Skrátka, pokiaľ vám auto nepozrie aspoň otcov-bratov-koňov-syn, je to vabank.

No ale bolo treba sa konečne rozhýbať. V Mojom servise, kam pravidelne chodievam, klimatizácie neriešia. Odporučili mi konkrétny servis pri Seredi. Samozrejme som tam volal ale dovolenky a veľa práce; dohodli sme sa, že zavolám neskôr. „...a to še ňemalo stac!“ by povedal Ander z Košíc. Dni bežali a medzičasom na ceste č. 62 sa mi podarilo „odpálkovať“ predný tlmič. Radosť preveliká!

Rozhodnutie tak prišlo v sekunde: asi pôjdem do originál servisu (Autorizovaného trnavského servisu).  Volal som tam, objednal sa a auto nechal tam. Prešiel víkend a v pondelok zavolali že tlmiče OK a klíma fučí cez expanzný ventil. Chvíľku ma naťahovali, či ho budú musieť vymeniť celý alebo postačí vymeniť tesnenie. Našťastie postačilo len tesnenie za pár korún. Inak by to boli stovky. Strach a hrôza.

Všetko sa urobilo, zaplatil som sedemsto eur a bol som happy. Úsmev na tvári mi zamrzol, keď mi ten pán od Autorizovaného trnavského servisu povedal, že ak by klíma vyfučala za deň, za dva.... Reku, prosím? Deň-dva? Bežne mi klíma vydržala pár týždňov, aspoň tú jednu sezónu. V jeho tvári som prečítal veľké prekvapenie.

Keď som odchádzal tak ma ešte upozornili, že treba nastaviť geometriu, lebo pneumatiky sú hodne zjazdené a sú na limite. Ale aby som si kúpil nové pneu, lebo nastavenie geometrie na zdeformovaných pneumatikách nemá zmysel.

A tak som pokračoval ďalej. Jazdil som do práce a späť a asi po týždni sa mi objavila kontrolka servisu – výmena oleja. Ešte som čakal na nové pneumatiky, tak som olej, filtre a geometriu chcel riešiť spolu. Lenže, navyše, ukázala sa mi aj chyba. Oranžová kontrolka motora. Domnieval som sa, že to súvisí s výmenou oleja, ale opak bol pravdou.

Došli pneumatiky, dal som ich hneď vymeniť a šup s autom do Môjho servisu. Vymenili olej, filtre, iba geometriu som riešil v jednom Autorizovanom galantskom servise. Konečne bol technický stav podvozku v poriadku. Čo ma nepotešilo bolo, že v Mojom servise mi oznámili, že káble okolo motora sú neštandardne pozapájané a zaizolované a že jeden kábel trčí a nie je nikde zapojený. K tomu ale treba autoelektrikára. A kalvária pokračovala ďalej.

Dva týždne som chodil s autom opatrne, aby som nenarobil väčšiu škodu. Klíma už zase nefungovala, káble kadejako...a vonku 35 stupňové teploty. Až som nakoniec termín v seredskom servise dostal a ostal zase bez auta.

Zistili, že tesnenie na expanznom ventile bolo „hračkárske“ a že kábel od ventilátora bol zapojený do klímy, kábel od klímy bol odpojený a zase ďalší kábel bol zapojený úplne špatne...

V seredskom servise mi tak zachránili auto! Auto konečne ide bez problémov a dúfam, že chvíľu vydrží.

Záverom, z mojich skúseností, nie je autorizovaný servis ako autorizovaný servis. Treba si urobiť prieskum, kde sú osvedčené servisy a vložiť dôveru im. Mne sa to osvedčilo. V konečnom dôsledku firmu predáva jej meno, a keď vám to meno viacerí odporúčajú, nezávisle od seba, nebude to len tak a môžeme tomu veriť.

Skryť Zatvoriť reklamu