Treba povedať, že sú to síce len „cover“ verzie slávnych Ficových marketingových ťahov v Pellegriniho bábkovom podaní, ale dokazujú, že SMER už kampaňuje naplno.
Organizátori pochodov za slušné Slovensko zostali zaskočení, že im niekto zakladá „Stranu za slušné Slovensko“. Svedčí to o ich naivnej úprimnosti a zároveň absolutnej nepripravenosti na slovenskú politickú realitu. Potom, čo si „starý SNSák“ Víťazoslav Móric zaregistroval stranu „Obyčajní ľudia“ skôr ako Matovič, je tento „vtip“ už na Slovensku vyskúšaný. Matovič potom svoju oneskorenú stranu musel nazvať OĽaNO. Dnes teda ľudia blízki SMERu zakladajú „Stranu za slušné Slovensko“, len na základe vyskúšaného manuálu.
Medzitým Pellegriniho bábková vláda pokračuje v divadle tej predchádzajúcej Ficovej. Hneď po Veľkej noci vyrazili „skontrolovať“ plnenie akčných plánov pre najmenej rozvinuté regióny do „Ničoty“, teda na východ. Aj keď by podľa Fica na východe nemalo byť nič, vláda tam predsa našla Sabinov aj Prakovce a uskutočnila tam dve výjazdové zasadnutia.
No a čo, že akčné plány Ficovej vlády meškajú a niektoré sľúbené projekty nie sú prefinancované aj dva roky. To nijako nebránilo Pellegrinniho zostave, aby po vzore Fica rozdávali dotácie a sľuby. Takže vraj bude kino, štadión, telocvičňa, atletická dráha, parkovisko, lávka cez potok, výhliadková veža aj obchvat. Najväčšou pikoškou sú peniaze na príjazdovú cestu pre päť domov v Gelnici. No a čo, možno tam bývajú nejakí „známi“....
Samozrejme, ani východniari zase nemajú totálnu amnéziu. V Sabinove prichádzajúcu Pellegriniho vládu vypískali. Asi si spomenuli, že sľuby z posledného výjazdového zasadnutia vlády sa celkom nesplnili. V Prakovciach vládu síce vítali chlebom, soľou aj spevom, potom ale padla kosa na kameň a otázky na krach zlievarne Pellegriniho neminuli.
Naposledy, keď totiž Fico v Prakovciach otváral zlievareň, skončilo to fiaskom a robotníci zostali na dlažbe. Nezamestnanosť v okrese sa dokonca zvýšila. Ani to však nezabránilo novej vláde rozdávať nové sľuby. Darmo, Pellegrini sa asi drží hesla: “chudobný ten, kto nevie aspoň sľúbiť“. Chlieb, soľ a spev sú ale pre nás výstrahou, že ľudia sú náchylní znovu uveriť tým istým sľubom aj druhýkrát. SMER už teda útočí na voličov. A čo na to slušní ľudia?
Ak sa vám blog páčil, hlasujte navybrali.sme.sk. Ďakujem!