Podľa Dlhodobého plánu rozvoja ministerstva obrany s výhľadom do roku 2015 sa na obdobie 2006-2010 plánovali finančné limity vo výške 164 734 943 tis. Sk, čo malo predstavovať 1,85 % HDP.
V minulom roku súčasne vedenie rezortu v Smernici pre plánovanie predpokladalo, že reálne vyčlenené zdroje pre kapitolu ministerstva obrany na rok 2006 a plánované finančné zdroje do roku 2010, budú vo výške 158 988 452 tis. Sk. Čo by predstavovalo 1,78 %. HDP.
Návrh rozpočtu na budúci rok predpokladá že reálne vyčlenené zdroje pre kapitolu ministerstva obrany na roky 2006 a 2007 a plánované finančné zdroje do roku 2010, budú vo výške 152 048 160 tis. Sk. Čo predstavuje len 1,54 % z HDP.
Tým vzniká deficit v plánovaných príjmoch rezortu vo výške 12 686 783 tis. Sk, oproti plánom Dlhodobého plánu rozvoja ministerstva obrany s výhľadom do roku 2015alebo deficit oproti minuloročnej smernici pre plánovanie vo výške 6 940 292 tis. Sk.
Návrh zákona o štátnom rozpočte jasne dokazuje, že súčasná vláda predkladajúca návrh rozpočtu na budúci rok a nedokáže dodržať ani svoje plány z pred necelého roku. Vnútrorezortný deficit, ktorý vznikne takýmto nezodpovedným návrhom štátneho rozpočtu sa odrazí najmä v trvalom podfinancovaní rozvojových aktivít a nárastu podielu prevádzkových nákladov (teda aj celkového rastu hospodárskej spotreby), čo povedie k ďalšiemu upadaniu spôsobilostí ozbrojených síl a poklesu zahraničných aktivít, čo bude mať dopad na zahraničnopolitickú váhu Slovenskej republiky. Tento rozdiel je ešte viac viditeľný, ak si uvedomíme že HDP rastie oveľa rýchlejšie, ako sa predpokladalo pri príprave Dlhodobého plánu rozvoja ministerstva obrany s výhľadom do roku 2015 a podiel výdavkov v rezorte DPH z 1,85 % na 1,78 % respektíve 1,54 % HDP.
Zdroje:
Návrh zákona o štátnom rozpočte pre rok 2008
Dlhodobý plán rozvoja ministerstva obrany s výhľadom do roku 2015
Smernica pre obranné plánovanie na roky 2008 až 2013