Odporúčanie štúdie bolo preto prekvapivo jednoznačné - vylúčenie parkovania z ciest a chodníkov historického centra Viedne. Výnimku tvoria len parkovacie miesta v uzavretých objektoch. Reakciou vedenia mesta bolo prijatie pravidiel, ktorých súčasťou je zavedenie novej dopravnej značky „Zákaz parkovania pred historickým objektom", ktorá radikálne zamedzuje parkovanie počas dňa /od 9:00 - do 21:00/ na ceste aj chodníku pri historických objektoch. Toto rozhodnutie podporil aj viedenský Tourist Board a odporučil testovanie v období nastávajúcich 24 mesiacoch.
Zaujímavé je aj to, akou rýchlosťou sa podarilo schváliť a zaviesť nové pravidlá do života. Prvé značky boli nainštalované do ulíc už koncom mája tohto roku. Do začiatku hlavnej turistickej sezóny počítajú vo Viedni s rozmiestnením celkovo vyše 80 takýchto značiek. Podľa prvých reakcií sa názory odborníkov rôznia v tom, či ide o premyslený marketingový ťah alebo skutočný záujem o očistenie obrazov historických objektov od znečistenia autami.
K zástancom zrušenia denného parkovania v historických centrách sa pridali pamiatkari aj aktivisti a ochrancovia životného prostredia, ktorí ku zvyčajným druhom znečistenia, zavádzajú nový pojem „vizuálne znečistenie autami" a jeho podskupinu „znečistenie historického obrazu pamiatok". Požadujú pritom rozšírenie zákazu parkovania v historických centrách a v blízkosti vzácnych objektov na neobmedzený čas a ďalšie mestá. Za týmto účelom už vypracovali aj zoznam prvých 18 miest v Rakúsku, ktorých by sa mal nový zákaz dotýkať. Pri letných cestách do Viedne a rakúskych miest počítajte preto so sprísnením pravidiel na parkovanie a novým značením. Očakáva sa tiež zvýšenie cien parkovania v parkovacích podzemných garážach vo Viedni.
O rozdielnosti skutočného denného obrazu historických centier, v porovnaní s fotografickou podobou v bedekroch, je asi škoda hovoriť aj pri slovenských mestách. Výnimkou nie je ani hlavné mesto - Bratislava, skôr naopak. Rozsah zmeny vizuálnej podoby centra mesta a historických zón mestských častí Bratislavy vplyvom pasívnej dopravy je viac ako extrémny. Situácia pre riešenie obmedzenia parkovania v centre, v porovnaní s Viedňou, je však z dôvodov kapacít, hlavne podzemných parkovacích domov, výrazne horšia. Zaujímavé by bolo, keby sa obraz, ktorý v realite uvidíte pri návšteve Bratislavy v okolí jej historických objektov, začal aspoň sezónne podobať na ten z webov, sprievodcov a reklamných kampaní.
Odstránenie „vizuálneho znečistenia automobilmi" môže byť už skoro témou historicky významných miest. V tomto prípade aj slovenské mestá majú stále šancu prísť s riešením ako prvé. Fikcia, ktorú som opísal, zatiaľ nikde neexistuje. Ani vo Viedni, preto úspešný koncept pre „ochranu pamiatok pred vizuálnym znečistením autami", ani žiadnu novú značku - určite nenájdete.