Čo sa teda zmenilo, keď dnes jeho nomináciu doručil Martin Glváč do Národnej rady, kde prebehne prvé kolo výberu? Len pripomeniem, že NRSR vyberie -schváli dvojnásobok kandidátov na uvoľňujúce sa miesta, tento počet predloží prezidentovi. Prezident MUSÍ z týchto kandidátov vybrať stanovený počet, teda 50%.
Fico by nikdy nešiel do rizika a nového sporu s Kiskom, neriskoval by , že ho prezident nevymenuje. Takže MUSELO prísť k politickej dohode.
Táto dohoda obsahuje určite viac, ako len priechodnosť Fica na post ústavného sudcu. Ak prezident súhlasil, musí to byť hlavne z dôvodu predbežnej dohody či kalkulácie , čo nastane po parlamentných voľbách, alebo ako sa strany postavia k tým prezidentským.
Už dávno vrabce čvirikali, že patovú situáciu, ktorá môže nastať po parlamentných voľbách v roku 2020 by mohlo vyriešiť stiahnutie z obehu dvoch hlavných protagonistov Smeru. Jedným je Kaliňák, ktorý ku koncu roka tak urobil vzdaním sa mandátu v NRSR, druhým je Fico, ktorý je stále lídrom strany. Ak by sa dostal za ústavného sudcu, znamená to automaticky odchod z vedenia a aj len prostého členstva v strane Smer.
Ak teda bola jeho kandidatúra podaná dnes 7.1.2018 do NRSR, znamená to, že je na svete pravdepodobne širšia zákulisná dohoda koaličných a niektorých opozičných strán ohľadom povolebného vývoja v roku 2020. NIKTO totiž nechce ísť do vlády s Kotlebovcami a ani s Matovičom. Obe tieto persóny sú neprijateľné pre súčasnú koalíciu aj veľkú časť opozície. Zachytil som úvahy o údajnom vyjadrení jedného z najvýznamnejších predstaviteľov opozície, že Smer bez niektorých pohlavárov by mal napokon aj koaličný potenciál, bola by to stabilnejšia možnosť riadenia štátu ako bez nich. Len Kiska a jeho nesúhlas s vymenovaním Fica za ústavného sudcu tomu bránil. Pravdepodobne je táto prekážka odstránená a čas nám ukáže, či moja úvaha o povolebnom vývoji v roku 2020 je správna. Požijeme- uvidíme, hovorievala moja babka.