Bratislavská doprava .

Neevidujem žiadne významné zmeny pri riešení problémov, za ostatného 3 ½ roka .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nesystémovo dám do popredia nasledovné foto, lebo tá situácia ma pravidelne nasie.. , teda irituje .

Trnavská - Vrakunská
Trnavská - Vrakunská (zdroj: V. Krátky)

Pri odbočovaní z Trnavskej cesty ( v smere od Martinského cintorína ) cez železničné priecestie na Ivánsku cestu, smerom k OC Avion sa pravidelne vytvárajú kolóny, keď po železnici prechádza vlak .

Autá, ktoré idú smerom k Avionu sa často nepostavia k stredovej čiare a blokujú tak smer rovno, na Vrakunskú cestu .

Chýba tam vyspraviť/spevniť  cca 100 cm široký rigol na pozemkoch MESTA BRATISLAVA,  v dĺžke 50 - 100 m a autá smerujúce na  Vrakunskú cestu by mohli po pravej strane v pohode obchádzať autá, ktoré čakajú na odbočenie doľava, kvôli prechádzajúcemu vlaku .

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neviem, či tadiaľ niekedy išli autom nejakí pracovníci Magistrátu a či ich to vôbec niekedy  napadlo, alebo zaujímalo .

Takýchto lievikov je v meste veľa .

V BUS pruhoch ( Šancova, Štefánikova, ... ) stoja blikajúce autá a blokujú MHD  a vodiči čakajú, ani len nezatrúbia, nezavolajú políciu (?) ... .

Po meste sa preháňajú vozidlá, ktoré zjavne nemajú šancu prejsť emisnou kontrolou a policajti, ktorí idú vo vozidle vedľa nich ten smrad radšej nevidia .

„ Mesto “ nerieši rámus a pretekárske výkony motorkárov, „ prdiacich “ SUV V8-12, štvorkoliek, najmä v nočných hodinách, keď bezohľadne rušia nočný pokoj v obytných zónach .

SkryťVypnúť reklamu

Červené vlny .

Na výpadovkách, hlavných ťahoch mesta takmer neexistujú štandardné zelené vlny .

Stojíte skoro na každej križovatke, resp. keď nejdete 30 - 40 km/h ( a potom Vás „tlačia“  tí odzadu ) , tak musíte zastaviť na nasledujúcej červenej a po pár sekundách tá zelená naskočí ( alebo aj nie ) .

Rozbiehať a brzdiť 1,5 - 2,5 tonové stroje znamená nadmerné emisie, spotrebu, hluk, opotrebovanie brzdných elementov a pneumatík a všetok ten bordel dýchame a počúvame ... .

Poznám však aj po sebe nasledujúce križovatky, kde keď na to poriadne dupnete ( 70 - 80 km/h ), chytáte kupodivu, s odretými ušami,  zelenú vlnu .

SkryťVypnúť reklamu

Tie neprezradím, aby to teraz nezačali skúšať všetci 😊 a nezačali pretekať .

Alebo hocikde si  jeden, dvaja chodci stlačia tlačítko „ zelená pre chodcov “ a potom aj tak nepočkajú a prejdú na červenú ( napr. Brnianska, pod OMV  ) a vytvoria na hlavnom ťahu pre vozidlá „ červenú vlnu “ .

Nemali by mať vozidlá na výpadovkách a hlavných ťahoch predsa len prednosť pred chodcami a tým by „ naskakovala “ zelená pravidelne raz za x desiatok sekúnd ?

Systémové chyby ?

Čistenie komunikácií .

Bývam v okrajovej mestskej časti a vlani v lete som vypisoval na Magistrát, že nám pred polnocou 4 x do týždňa pod oknami, asi dosť zbytočne čistí miestnu „dedinskú cestu “ 20 tonové vozidlo . Rámus, smrad, vyhodené peniaze (?) .

SkryťVypnúť reklamu

Neviem si predstaviť, že by takto 4 x do týždňa čistili  všetky komunikácie v meste .

Odpoveď Magistrátu ( mestskej časti ) si nechám na inokedy .

Parkovacia politika .

Niekedy v 2. polovici mája 2022 označili  malými tabuľkami, na ktoré ani s optikou ako dôchodca nedovidím, nové parkovacie zóny .

Predtým sa dalo SMSkou zaplatiť kdekoľvek, kde to bolo vyžadované a parkovanie predlžovať .

Teraz sú zóny, kde sa platí inak, komplikovanejšie a horšie .

Parkovacie automaty nie sú ešte inštalované ( Banskobystrická - vedľa  „ Pionierskeho paláca “, Radlinského ), hoci už mali byť .

Parkovací asistenti sa schovávajú v tieni pred slnkom a Vy na slnku čumíte do smartfónu ( ak máte ),

štartujete dáta ( ako máte zaplatené ), spúšťate aplikáciu ( ak máte stiahnutú ) - tá moja sa načítava aj viac ako 10 sekúnd ( hop sem, hop tam ) a potom škrabkáte mobil, aby ste umiestnili šipku na miesto, kde sa nachádzate ( ani lupa na ostrom slnku nepomôže ), vyznačíte EČV a naťukáte požadovaný čas parkovania .

Ak teda máte cez aplikáciu zaplatený kredit bankovou kartou u „ svojho “ prevádzkovateľa, ktorý treba striehnuť a dobíjať .

Aké „ jednoduché “ oproti predchádzajúcemu systému , najmä pre 100 000 dôchodcov, často poloslepých, polohluchých, ubolených ( katastrofálne zdravotníctvo, drahé lieky ),   ktorí v meste žijú a nestačia sa čudovať tomuto ( predovšetkým mediálnemu ) progresu ...  .

PS

Neexistujúcu križovatku diaľnic D4/D1 tu teraz nekomentujem, hoci si myslím, že každý Bratislavčan, ktorý odchádzal niekedy po D1 preč z mesta sa roky čudoval, čo sa to tam (ne)deje, akurát kompetentní tadiaľ asi ani raz nešli, nečudovali sa, nepýtali sa, nenavrhovali riešenia ... . 

Ani absurdné zastavanie koridoru železnice z Petržalky, cez Starý most, Dostojevského rad, Karadžičovu, Filiálku, až do Rače,  kancelárskymi krabičkami (nehodnými ani Hočiminovho mesta ), ktorá mohla byť významným nosným dopravným systémom pre veľkú časť Bratislavy .

Ho Chi Minh City
Ho Chi Minh City (zdroj: Youtube)
Vladimír Krátky

Vladimír Krátky

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  513
  •  | 
  • Páči sa:  6 373x

Články o politike a spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
INESS

INESS

110 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu