Nesystémovo dám do popredia nasledovné foto, lebo tá situácia ma pravidelne nasie.. , teda irituje .

Pri odbočovaní z Trnavskej cesty ( v smere od Martinského cintorína ) cez železničné priecestie na Ivánsku cestu, smerom k OC Avion sa pravidelne vytvárajú kolóny, keď po železnici prechádza vlak .
Autá, ktoré idú smerom k Avionu sa často nepostavia k stredovej čiare a blokujú tak smer rovno, na Vrakunskú cestu .
Chýba tam vyspraviť/spevniť cca 100 cm široký rigol na pozemkoch MESTA BRATISLAVA, v dĺžke 50 - 100 m a autá smerujúce na Vrakunskú cestu by mohli po pravej strane v pohode obchádzať autá, ktoré čakajú na odbočenie doľava, kvôli prechádzajúcemu vlaku .
Neviem, či tadiaľ niekedy išli autom nejakí pracovníci Magistrátu a či ich to vôbec niekedy napadlo, alebo zaujímalo .
Takýchto lievikov je v meste veľa .
V BUS pruhoch ( Šancova, Štefánikova, ... ) stoja blikajúce autá a blokujú MHD a vodiči čakajú, ani len nezatrúbia, nezavolajú políciu (?) ... .
Po meste sa preháňajú vozidlá, ktoré zjavne nemajú šancu prejsť emisnou kontrolou a policajti, ktorí idú vo vozidle vedľa nich ten smrad radšej nevidia .
„ Mesto “ nerieši rámus a pretekárske výkony motorkárov, „ prdiacich “ SUV V8-12, štvorkoliek, najmä v nočných hodinách, keď bezohľadne rušia nočný pokoj v obytných zónach .
Červené vlny .
Na výpadovkách, hlavných ťahoch mesta takmer neexistujú štandardné zelené vlny .
Stojíte skoro na každej križovatke, resp. keď nejdete 30 - 40 km/h ( a potom Vás „tlačia“ tí odzadu ) , tak musíte zastaviť na nasledujúcej červenej a po pár sekundách tá zelená naskočí ( alebo aj nie ) .
Rozbiehať a brzdiť 1,5 - 2,5 tonové stroje znamená nadmerné emisie, spotrebu, hluk, opotrebovanie brzdných elementov a pneumatík a všetok ten bordel dýchame a počúvame ... .
Poznám však aj po sebe nasledujúce križovatky, kde keď na to poriadne dupnete ( 70 - 80 km/h ), chytáte kupodivu, s odretými ušami, zelenú vlnu .
Tie neprezradím, aby to teraz nezačali skúšať všetci 😊 a nezačali pretekať .
Alebo hocikde si jeden, dvaja chodci stlačia tlačítko „ zelená pre chodcov “ a potom aj tak nepočkajú a prejdú na červenú ( napr. Brnianska, pod OMV ) a vytvoria na hlavnom ťahu pre vozidlá „ červenú vlnu “ .
Nemali by mať vozidlá na výpadovkách a hlavných ťahoch predsa len prednosť pred chodcami a tým by „ naskakovala “ zelená pravidelne raz za x desiatok sekúnd ?
Systémové chyby ?
Čistenie komunikácií .
Bývam v okrajovej mestskej časti a vlani v lete som vypisoval na Magistrát, že nám pred polnocou 4 x do týždňa pod oknami, asi dosť zbytočne čistí miestnu „dedinskú cestu “ 20 tonové vozidlo . Rámus, smrad, vyhodené peniaze (?) .
Neviem si predstaviť, že by takto 4 x do týždňa čistili všetky komunikácie v meste .
Odpoveď Magistrátu ( mestskej časti ) si nechám na inokedy .
Parkovacia politika .
Niekedy v 2. polovici mája 2022 označili malými tabuľkami, na ktoré ani s optikou ako dôchodca nedovidím, nové parkovacie zóny .
Predtým sa dalo SMSkou zaplatiť kdekoľvek, kde to bolo vyžadované a parkovanie predlžovať .
Teraz sú zóny, kde sa platí inak, komplikovanejšie a horšie .
Parkovacie automaty nie sú ešte inštalované ( Banskobystrická - vedľa „ Pionierskeho paláca “, Radlinského ), hoci už mali byť .
Parkovací asistenti sa schovávajú v tieni pred slnkom a Vy na slnku čumíte do smartfónu ( ak máte ),
štartujete dáta ( ako máte zaplatené ), spúšťate aplikáciu ( ak máte stiahnutú ) - tá moja sa načítava aj viac ako 10 sekúnd ( hop sem, hop tam ) a potom škrabkáte mobil, aby ste umiestnili šipku na miesto, kde sa nachádzate ( ani lupa na ostrom slnku nepomôže ), vyznačíte EČV a naťukáte požadovaný čas parkovania .
Ak teda máte cez aplikáciu zaplatený kredit bankovou kartou u „ svojho “ prevádzkovateľa, ktorý treba striehnuť a dobíjať .
Aké „ jednoduché “ oproti predchádzajúcemu systému , najmä pre 100 000 dôchodcov, často poloslepých, polohluchých, ubolených ( katastrofálne zdravotníctvo, drahé lieky ), ktorí v meste žijú a nestačia sa čudovať tomuto ( predovšetkým mediálnemu ) progresu ... .
PS
Neexistujúcu križovatku diaľnic D4/D1 tu teraz nekomentujem, hoci si myslím, že každý Bratislavčan, ktorý odchádzal niekedy po D1 preč z mesta sa roky čudoval, čo sa to tam (ne)deje, akurát kompetentní tadiaľ asi ani raz nešli, nečudovali sa, nepýtali sa, nenavrhovali riešenia ... .
Ani absurdné zastavanie koridoru železnice z Petržalky, cez Starý most, Dostojevského rad, Karadžičovu, Filiálku, až do Rače, kancelárskymi krabičkami (nehodnými ani Hočiminovho mesta ), ktorá mohla byť významným nosným dopravným systémom pre veľkú časť Bratislavy .
